آمانو: تنها راه مذاکره با ایران است

۲۰ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۶:۵۰ کد : ۱۸۹۸۸۴۸ سرخط اخبار
دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با رد رویکردهای تهدید علیه ایران، گفت: بر این باورم که تنها راه رسیدن به نتیجه مطلوب در رابطه با پرونده هسته ای تهران، گفت وگوی جدی و سازنده و هچنین همکاری همه جانبه است.
به گزارش ایرنا، 'یوکیا آمانو' در گفت وگو با خبرگزاری آلمانی،'د.پ.آ' درباره برنامه هسته ای ایران، افزود: باید در فضایی آرام ، دور از تنش و درگیری برای این موضوع مهم تصمیم گیری کرده و برای حل آن اقدام کنیم.
آمانو با بیان این که به هیچ عنوان استفاده از زور و گزینه نظامی در این مورد پذیرفتنی نیست،
درباره اظهارات جنگ طلبانه اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی،گفت: وظیفه من این نیست که بخواهم در مورد احتمال وقوع چنین سناریویی حدس بزنم و گمانه زنی کنم.
دبیرکل آژانس همچنین خاطرنشان کرد: با وجود افزایش تنش های سیاسی، آژانس همچنان کوشش خواهد کرد در توافقی جامع و کامل با ایران، از مراکز مورد نظر بازدید کند.
سخنان آمانو مبنی بر دریافت اجازه بازرسی در حالی مطرح شده که نماینده جمهوری اسلامی ایران در آژانس در حاشیه نشست اخیر شورای حکام تاکید کرد که تهران در گذشته اجازه بازدید از بسیاری اماکن را به بازرسان داد که با هیچ مواد یا فعالیت غیرمجازی مواجه نشدند و اکنون نباید بار دیگر خواستار بازدید از این اماکن شوند.
علی اصغر سلطانیه در عین حال با تاکید بر آمادگی تهران برای ادامه همکاری با آژانس ،گفت: پس از توافق درباره چارچوب و اقدامات لازم، به بازرسان آژانس اجازه داده خواهد شد از پارچین بازدید کنند.

 

نظر شما :