رئیس کمیته سرویس های مسلح سنا مدعی شد

پیش از حمله باید راه صادرات نفت ایران را بست

۲۰ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۶:۳۱ کد : ۱۸۹۸۸۴۷ سرخط اخبار
رئیس کمیته سرویس های مسلح سنای آمریکا به تازگی مدعی شده است که پیش از هر گونه اقدام نظامی علیه برنامه های هسته ای ایران باید یک مسدودیت بین المللی دریایی علیه صادرات نفتی ایران اعمال شود.
دیپلماسی ایرانی: رئیس کمیته سرویس های مسلح سنای آمریکا به تازگی مدعی شده است که پیش از هر گونه اقدام نظامی علیه برنامه های هسته ای ایران باید یک مسدودیت بین المللی دریایی علیه صادرات نفتی ایران اعمال شود.

تلویزیون سی اسپن به نقل از کارل لوین گزارش داد: این یکی از گزینه هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد. افزایش فشار بر ایران برای متوقف کردن برنامه های هسته ای همزمان با قطعنامه های شورای امنیت.

وی مدعی شد که هرگونه مسدود کردن راه صادرات نفت ایران به طور همزمان به تامین منابع جایگزین در بازار انجام می شود تا از افزایش بهای نفت جلوگیری شود.

لوین در پاسخ به سئوالی در خصوص راه های احتمالی افزایش فشار بر ایران به گزینه پرواز ممنوع بر فراز آسمان ایران نیز اشاره کرد. وی تاکید کرد که این اقدامات می تواند بسیار موثر باشد.

این در حالی است که مقامات اسرائیلی اخیرا به روشنی از اقدام نظامی علیه ایران سخن می گویند و اتحادیه اروپا نیز قرار است تحریم واردات نفت از ایران را از نخستین روز ماه جولای عملی کند.

لوین در بخش دیگری از اظهارات خود مدعی شد که اوباما پیش از هر گونه اقدام نظامی علیه ایران باید مجوز کنگره را دریافت کند.

یکی از مقامات دولت اوباما در واکنش به اظهارات لوین خاطرنشان کرد که تمرکز بر راهکار دیپلماتیک است و ما بر این باوریم که دیپلماسی همزمان با فشار می تواند به نتیجه برسد.

این در حالی است که لوین مدعی شدن در صورت حمله اسرائیل به ایران درماه ها آینده غافلگیر نخواهد شد. به گمان وی در صورتی که ایران به مخالفت با متوقف کردن برنامه های هسته ای ادامه دهد، احتمال این حمله وجود دارد. از سوی دیگر حمایت آمریکا از برنامه های دفاع موشکی اسرائیل نیز توانایی جمهوری اسلامی برای واکنش نشان دادن به حمله اسرائیل را محدود می کند.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا باید به اسرائیل اجازه داده شود که کشوری مجهز به سلاح هسته ای در منطقه باشد، مدعی شد که اسرائیل همواره از سوی همسایگانش به نابودی تهدید می شود و باید در مقابل این تهدید قدرت بازدارندگی داشته باشد.
تهیه کننده: تحریریه دیپلماسی ایرانی



نظر شما :