اصرار واشنگتن بر جدایی سئول از تهران

۲۰ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۵:۳۲ کد : ۱۸۹۸۸۴۱ سرخط اخبار
فارس: وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه مذاکرات واشنگتن و سئول در مورد تحریم نفت ایران همکاری است نه تقابل گفت: آمریکا در دستیابی منابع جدید انرژی به کره‌جنوبی کمک خواهد کرد.
به گزارش فارس به نقل از آسوشیتدپرس، دولت اوباما روز جمعه اعلام کرد که در صورت قطع واردات نفت ایران، به کره جنوبی و دیگر کشورها برای دستیابی به منابع جدید انرژی کمک می‌کند.
هیلاری کلینتون بعد از دیدار با وزیر خارجه کره جنوبی در این زمینه گفت: اهداف تحریم‌ها علیه ایران مشخص هستند؛ توقف جریان پول به ایران و اجماع جامعه بین‌المللی علیه برنامه هسته‌ای ایران.
براساس این گزارش، آمریکا از اغلب کشورهای جهان خواسته است خرید نفت از ایران را متوقف کنند اما کشورهای آسیایی که بیشتر نفت ایران را می‌خرند شدیدا مقاومت می‌کنند چرا که قطع واردات نفت ایران به اقتصاد آنها آسیب وارد خواهد کرد.
کلینتون در دیدار با "کیم سونگ هوان" وزیر خارجه کره جنوبی با شاره به تهدید هسته‌ای کره شمالی گفت: هیچ کشوری به اندازه کره جنوبی سایه تهدید سلاح‌های هسته‌ای را درک نکرده است.
طبق این گزارش، کره جنوبی روزانه ۲۵۰ هزار بشکه نفت خام از ایران وارد می‌کند و در مجموع حدود ۱۰ درصد از نفت کره جنوبی از ایران تامین می‌شود.
این درحالیست که وزیر خارجه کره جنوبی در دیدار با کلینتون هیچ اشاره‌ای به کاهش خرید نفت از ایران نکرد و تصمیمی نیز از جانب دولت کره در این زمینه اتخاذ نشده است.
وزیر خارجه کره جنوبی گفت: ما در تحریم ایران شرکت می‌کنیم اما باید در مورد ابزارهای آن بحث کنیم.
کلینتون با شاره به اینکه آمریکا در تامین منابع انرژی به کره جنوبی کمک می‌کند تاکید کرد که مذاکرات بین واشنگتن و سئول همکاری است نه تقابل.

نظر شما :