سیاست آل سعود در ریاض

سرکوب شیعیان برای ترساندن اهل تسنن

۲۰ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۵:۳۱ کد : ۱۸۹۸۸۴۰ سرخط اخبار
 فارس: مجله آمریکایی فارین پالیسی تاکید کرد، رژیم سعودی برای ایجاد رعب و وحشت در میان اهل سنت عربستان شیعیان این کشور را سرکوب می‌کند.
به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی الشیعه، مجله آمریکایی "فاردن پالسی" در گزارشی از اوضاع جاری در عربستان و ناآرامی‌های مناطق شرقی این کشور که توسط رژیم سعودی سرکوب می‌شود، نوشت: رویکرد مسئولان سعودی در سرکوب شیعیان بخش اساسی سیاست آنها است.
این مجله تاکید کرد: طی ماه‌های اخیر دست کم 7 نفر از جوانان شیعی مناطق شرقی عربستان به ضرب گلوله نیروهای امنیتی رژیم سعودی کشته و ده‌ها نفر دیگر مجروح شدند.
فارین پالسی در ادامه گزارش خود می‌افزاید: نحوه و جزئیات تیراندازی‌ها در عربستان هنوز مبهم است؛ چون وزارت داخلی رژیم سعودی مدعی شده این تیراندازی‌ها درنتیجه حمله به نیروهای امنیتی صورت گرفته است.
در این گزارش آمده است: با وجودی که شیعیان مناطق شرقی عربستان همچون دیگر ملل جهان عرب علیه رژیم خود برخاسته و خواهان آزادی و دمکراسی شده‌اند، اما انتفاضه عربستان تا حدود بسیاری از سوی رسانه‌های رسمی و مهم منطقه نادیده گرفته شده است.
فارین پالسی تاکید کرد: مقامات مسئول رژیم سعودی تصمیم ندارند، تغییری در اوضاع شیعیان این کشور به وجود آورند و از اعتراض‌های شیعیان برای ایجاد رعب و وحشت در میان شهروندان سنی خود و القای ایران هراسی و اشاعه دروغ دستیابی شیعیان عربستان به نفت این کشور با کمک ایران استفاده می کنند.
این مجله آمریکایی نوشت: رسانه‌های رژیم‌های عربی حاشیه خلیج فارس در حال تعمیق و اشاعه دروغ گسترش نفوذ شیعیان در منطقه، جهت ایجاد اختلافات طایفه‌ای در این کشورها هستند و این همان سیاستی است که کشورهای عضو شورای همکاری طی ماه‌های اخیر به عینه آن را در پیش گرفته‌اند.
 

نظر شما :