افزایش میزان واردات نفت چین از ایران

۲۰ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۵:۲۹ کد : ۱۸۹۸۸۳۹ سرخط اخبار
 فارس: آژانس بین المللی انرژی با اشاره به افزایش بی سابقه واردات نفت چین اعلام کرد که انتظار می‌رود طی ماه‌های آینده میزان واردات نفت چین از ایران افزایش یابد.
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "فور تریدر"(traders)، واردات نفت چین در ماه فوریه رکورد زد و به بالاترین حد خود طی ماه‌های اخیر دست یافت. میزان واردات نفت چین در ماه فوریه به ۵.۹۸ میلیون بشکه در روز رسید که ۱۸.۵ درصد بیشتر از سال گذشته است.پالایشگاه‌های نفت چین میزان تولید فرآورده‌های نفتی خود را به دنبال افزایش تقاضا در زمستان و افزایش تقاضای بخش کشاورزی و حمل و نقل افزایش داده‌اند.
براساس این گزارش، میزان واردات نفت چین در ماه‌های آینده و به علت آغاز به کار چندین پالایشگاه دیگر و همچنین نیاز به پر کردن ذخایر استراتژیک افزایش خواهد یافت.
طبق این گزارش، واردات نفت چین از ایران بواسطه مشکلات بوجود آمده در قراردادهای تجاری در ماه‌های فوریه و مارس کاهش داشت اما در حال حاضر این مشکلات بین شرکت ملی نفت چین(یونیپک) و شرکت نفت ایران حل و فصل شده و انتظار می‌رود طی ماه‌های آینده میزان واردات نفت چین از ایران بیشتر شود.
طبق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، آغاز به کار تاسیسات جدید برای ذخیره سازی نفت در چین، به بیش از ۷۹ میلیون بشکه نفت نیاز است و این موضوع باعث افزایش تقاضای جهانی نفت و تاثیر بر بازار نفت در سال ۲۰۱۲ خواهد داشت.
 

نظر شما :