کلینتون:‌ ایران به مذاکرات جدی با 1+5 وارد شود

۲۰ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۴:۱۱ کد : ۱۸۹۸۸۳۵ سرخط اخبار
هیلاری کلینتون ابراز امیدواری کرد که ایران به «مذاکرات جدی و صادقانه» با 1+5 درباره برنامه هسته‌یی وارد شود.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه اورشلیم پست؛ هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه با ذکر این‌که تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران «سخت‌ترین» تحریم‌‌هایی است که تاکنون علیه این کشور اعمال شده است، افزود که آمریکا همچنان معتقد است که برای دیپلماسی در قبال برنامه هسته‌یی ایران زمان باقی است.
وی که روز پنجشنبه در کنفرانس خبری مشترک با عبدالرحمن الکیب، نخست وزیر لیبی صحبت می‌کرد، گفت که جامعه بین‌المللی برای جلوگیری از آن‌چه وی دسترسی ایران به سلاح هسته‌یی خواند، با یکدیگر متحد است و افزود: ما در نگرانی‌های‌مان و محکوم کردن اقدامات ایران که ناقض تعهدات بین الملللی آن‌هاست و در تداوم اعمال فشار بر ایران برای وارد شدن به گفت‌وگوی دیپلماتیکی که 1+5 پیشنهاد می‌کند، متحدیم.
وی افزود که این اتحاد به اعمال شدیدترین تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران منجر شده است.
کلینتون گفت که علاوه بر تحریم‌های موجود علیه تهران، جامعه بین‌المللی همچنان به دستیابی به راه ‌حلی از طریق دیپلماسی متعهد است.
وی ادامه داد: ما می‌خواهیم مذاکرات با ایران آغاز شود.
وزیر امور خارجه آمریکا گفت: آنها اصرار دارند که برنامه هسته‌یی‌شان منحصرا صلح آمیز است و اگر این طور است، پس شفافیت نه تنها در رابطه با 1+5 بلکه با آژانس بین المللی انرژی اتمی و شورای امنیت سازمان ملل و جامعه بین المللی ضروری است.
وی با اشاره به بیانیه مشترک گروه 1+5 که در شورای حکام توسط نماینده چین قرائت شد، گفت که توافقی گسترده در خصوص لزوم دریافت دسترسی به سایت نظامی ایران در پارچین وجود دارد
 

نظر شما :