بررسی‌ تحریم‌های جدید علیه تمام بانک‌های ایران

۱۹ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۶:۲۶ کد : ۱۸۹۸۸۲۸ سرخط اخبار

۲ تن از قانونگذاران کنگره آمریکا روز گذشته پیش نویس لایحه‌ تحریم‌های جدیدی را علیه تمام بانک‌های ایران و همچنین مؤسساتی که در تبادلات غیرنفتی با ایران همکاری دارند، پیشنهاد کردند.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه "هیل" چاپ کنگره آمریکا، دو تن از قانونگذاران کنگره آمریکا روز گذشته پیش‌نویس طرحی را تسلیم اعضای کنگره کردند که بر اساس آن تحریم‌هایی علیه تمام بانک‌های ایرانی اعمال می‌شود.

بنا بر این گزارش، این پیش‌نویس لایحه قرار بود توسط سناتور "مارک کرک" از ایالت ایلینوی در مجلس سنا و همچنین توسط "برد شرمن" نماینده ایالت کالیفرنیا در مجلس نمایندگان کنگره آمریکا ارائه شود.

این لایحه پیشنهادی در ادامه تحریم‌های اخیر آمریکا علیه بانک مرکزی ایران تهیه و تنظیم شده است که توسط سناتور کرک و همچنین "رابرت منندز" سناتور ایالت نیوجرسی پیشنهاد شده بود.

این گزارش افزود: تحریم‌های جدید در شرایطی مطرح شده است که قرار است گفت‌وگوهایی میان ایران و ۵+۱ در خصوص برنامه هسته‌ای این کشور صورت گیرد و البته تحریم‌های غرب با هدف متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران تحمیل می شود.

برد شرمن، نماینده ایالت کالیفرنیا در این رابطه گفت: این تحریم‌ها با این هدف تنظیم شده که ضربه نهایی را به ایران وارد کند، بنابراین این تحریم‌ها به اندازه کافی فلج کننده هستند و قطعا دولت ایران را به خطر خواهند انداخت.

این در شرایطی است که ۶ کشور روز گذشته در نشست شورای حکام به موضوع هسته‌ای ایران پرداختند و در پایان مذاکرات خود با انتشار بیانیه‌ای خواستار راه‌حلی دیپلماتیک در قبال برنامه هسته‌ای ایران شدند.

یکی از مقامات ارشد کنگره آمریکا که نامش فاش نشد، اعلام کرد: لایحه پیشنهادی شرمن روز گذشته در مجلس نمایندگان آمریکا مطرح شد و قرار است هفته آینده نیز نسخه‌ای از آن توسط سناتور کرک ارائه شده و به عنوان متمم این لایحه در مجلس سنا مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: قانونگذاران سنا و مجلس نمایندگان آمریکا به زودی مشترکا قانون را تسلیم "باراک اوباما" خواهند کرد که کاخ سفید را مجبور به گسترش تحریم‌ها علیه ایران خواهد کرد، به طوری که تمام بانک های ایرانی شامل این تحریم‌ها شوند.

بنا به اعلام این مقام کنگره، این لایحه جدید تمام مؤسسات مالی دولتی متعلق به کشورهای خارجی را که در مبادلات غیرنفتی با ایران همکاری داشته باشند، تحریم‌ خواهد کرد.

در حال حاضر بر اساس قوانین آمریکا، این مؤسسات تنها در صورتی که در مبادلات نفتی با ایران شرکت داشته باشند، تحریم می‌شوند.

این گزارش در ادامه تأکید کرد: تحریم‌های جدید در شرایطی پیشنهاد شده‌اند که "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نشست این هفته خود در کنگره آمریکا اعلام کرده بود که تحریم‌ها در قبال ایران موثر نبوده‌اند.



نظر شما :