هیگ: برای لندن مسلم است که ایران تسلیحات هسته‌ای ندارد

۱۹ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۶:۲۴ کد : ۱۸۹۸۸۲۶ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه انگلیس با اشاره به اینکه ایران برنامه غنی سازی اورانیوم خود را پنهان نمی کند، اعلام کرد که برای لندن مسلم است که ایران تسلیحات هسته ای تولید نکرده است.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه اینترنتی "اینترنشنال بیزینس تایمز"، "ویلیام هیگ" وزیر امور خارجه انگلیس بار دیگر با این ادعا که تمام گزینه ها از جمله اقدام نظامی برای کشور انگلیس در قبال برنامه هسته ای ایران مطرح است، خطاب به قانونگذاران پارلمان این کشور در کمیته منتخب امور خارجی اعلام کرد: مسلم است که ایران در پی پنهان کردن برنامه غنی سازی خود نیست؛ ما هیچ گاه ادعا نکرده ایم که ایران تسلیحات هسته ای تولید کرده است اما این موضوع می تواند چیزی باشد که در ذهن آنها وجود دارد.

هیگ با این ادعا که آنها نمی توانند صرفا منتظر زمانی باشند که ایران می تواند سریعا از پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای "ان پی تی" فرار کند، مدعی شد: موضع ما این است که گزینه ها (ی مطرح در قبال برنامه هسته ای ایران) از روی میز حذف نخواهند شد؛ موضع ترجیحی ما یک راه حل دیپلماتیک و مسالمت آمیز است؛ دیدگاه انگلیس این است که ایران با رویکردی مثبت درصدد رسیدن به توافق (درباره برنامه هسته ای اش) است.

این اظهارات هیگ در شرایطی مطرح می شود که "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اخیرا از آمادگی کشورهای گروه 1+5 برای ازسرگیری مذاکرات هسته ای با ایران خبر داده است.

وزیر خارجه انگلیس در ادامه سخنرانی خود با اشاره به اینکه اگر ایران می خواهد نشان دهد که هیچ نیتی برای تولید بمب هسته ای ندارد، بار دیگر پیشنهاد لندن برای کمک به توسعه انرژی هسته ای غیرنظامی ایران را مطرح کرد.



نظر شما :