طرح اتهام علیه همسران بن لادن

۱۹ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۶:۱۹ کد : ۱۸۹۸۸۲۲ سرخط اخبار
وزیر کشور پاکستان اظهار داشت، دادستانان پاکستانی سه همسر اسامه بن لادن را به دلیل ورود غیرقانونی به پاکستان و زندگی در این کشور متهم دانسته‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، اسامه بن لادن، رهبر القاعده به دنبال حمله نیروهای ویژه آمریکایی به منطقه ابیت‌آباد در ماه مه سال گذشته میلادی کشته شد.

وی نزدیک به یک دهه تحت تعقیب نیروهای آمریکایی بود و کسی از محل اختفای او خبر نداشت. سه همسر او و تعداد نامشخصی از فرزندانش در میان 16 فردی هستند که توسط نیروهای پاکستانی پس از حمله مذکور بازداشت شدند.

رحمان مالک، وزیر کشور پاکستان به خبرنگاران گفت: همسران بن لادن به دادگاه ارجاع داده شده و پس از آن به بازداشتگاه خود برگردانده شدند. هم اکنون آنها به صورت قانونی و صحیح نگهداری می‌شوند. وی افزود: علیه افراد بزرگسال خانواده بن لادن دادخواست تنظیم شده است و نه کودکان.

به گفته مقامات وزارت خارجه پاکستان دو تن از همسران بن لادن تبعه عربستانی سعودی و یک تن دیگر تبعه یمن است.

رحمان مالک جزئیاتی درخصوص اینکه چه دادگاهی به این پرونده رسیدگی می‌کند و یا اینکه همسران بن لادن در چه مکانی نگهداری می‌شوند، ارائه نداد.

آنها باید محاکمه شوند اما هنوز مشخص نیست که در صورت محکوم شدن چه مجازاتی در انتظار آنهاست.

پاکستان پیشتر اعلام کرده بود پس از پایان تحقیقات یک کمیسیون دولتی درخصوص حمله به اقامتگاه بن لادن، همسران بن لادن را به کشورهای زادگاهشان باز‌ می‌گرداند.

این کمیسیون با اعضای خانواده بن لادن مصاحبه کرده تا به سرنخ‌هایی درخصوص چگونگی حضور بن لادن در پاکستان بدون این که شناسایی شود، دست یابد.

جوان‌ترین همسر بن لادن به بازجویان پاکستانی در ماه مه گفت که بن لادن و خانواده‌اش نزدیک به پنج سال در منطقه آبیت‌آباد پاکستان زندگی کرده‌‌اند.

نظر شما :