پرز: اسرائیل مجبور به بحث علنی درباره اقدام نظامی علیه ایران نیست

۱۹ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۶:۱۳ کد : ۱۸۹۸۸۱۸ سرخط اخبار

رئیس رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاهایی مبنی بر اینکه تمام گزینه ها در قبال برنامه هسته ای ایران مطرح است، مدعی شد که ضرورتی ندارد اسرائیل پیش از اقدام نظامی علیه ایران، درباره این موضوع بحث علنی داشته باشد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، "شیمون پرز" در سخنرانی روز گذشته خود در لس آنجلس و در ادامه لفاظی‌های جنگ طلبانه علیه ایران، با تکرار اینکه تمام گزینه ها روی میز است، اعلام کرد که ضرورتی ندارد که اسرائیل پیش از اقدام نظامی علیه ایران، علنا در باره آن بحث کند.

پرز با اشاره به اینکه تحریم های اقتصادی اولین اقدام در راستای تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی ایران به صرف نظر از آرمان های هسته ای اش و نقش تهدید کننده آن برای یهودیان هستند، مدعی شد که این تحریم ها تنها گزینه ای موجود نیستند.

رئیس اسرائیل در ادامه با اشاره به اینکه در مورد آفریقای جنوبی، لیبی و اوکراین تحریم ها کارساز بوده است، به مخاطبان خود در "بورلی هیلز" لس آنجلس گفت: من فکر می کنم که ما باید در وهله اول تحریم ها را امتحان کنیم؛ اگر ما مجبور به انتخاب باشیم بیائید با یک روش غیر خشونت آمیز شروع کنیم؛ من خیلی شفاف می گویم که تمام گزینه های دیگر نیز روی میز هستند.

رئیس 88 ساله رژیم صهیونیستی که پیشتر عهده دار سمت نخست وزیری و وزارت خارجه این رژیم نیز بوده است در ادامه با اشاره به تهدید تل آویو درباره اقدام نظامی علیه ایران که به خصوص در نشست هفته گذشته "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل و "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید مورد بحث قرار گرفت، گفت: من فکر نمی کنم که ما مجبور باشیم پیش از زمان (اقدام نظامی علیه ایران) درباره آن بحث علنی داشته باشیم.

نگرانی اسرائیل درباره برنامه صلح آمیز هسته ای ایران در شرایطی گزارش می شود که ایران پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای "ان پی تی" را امضا کرده و همواره بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای اش تاکید داشته است اما خود رژیم تل آویو بین 200 تا 400 کلاهک هسته ای دارد و در شرایطی که امضاکننده "ان پی تی" نیز نیست، وجود زرادخانه های هسته ای خود را نه رد و نه تائید می کند و به بازرسان آژانس اتمی نیز اجازه دسترسی به تاسیسات هسته ای خود را نمی دهد.



نظر شما :