اسرائیل نباید حمله به ایران را آسان جلوه دهد

۱۸ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۴:۲۶ کد : ۱۸۹۸۷۹۷ سرخط اخبار

یک روزنامه صهیونیستی با اشاره به لفاظی‌های تل‌آویو در خصوص حمله نظامی به ایران گزارش داد که به جای آنکه تل‌آویو حمله به ایران را ساده جلوه دهد بهتر است قبل از هر تصمیمی همه‌پرسی برگزار کند.

به گزارش فارس، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در خصوص اقدامات رژیم صهیونیستی مردم تل‌آویو برای حمله به ایران در سرمقاله‌ای به قلم "تسوی بارل"با اشاره به اینکه مقامات تل‌آویو حمله به ایران را ساده جلوه می‌دهند گزارش کرد که قبل از آنکه رژیم صهیونیستی خود را قادرمطلق جلوه دهد باید همه‌پرسی برگزار کند.

این روزنامه صهیونیستی ابتدای مقاله خود را با سوالی آغاز کرد و نوشت: "اگر نیاز به تخریب قابلیت‌های هسته‌ای ایران باشد، ما تمامی تلاش خود را برای جلوگیری از آسیب‌رسیدن به غیرنظامیان به کار می‌گیریم"، آیا این یک اظهارات‌ دیگری است که از سوی "ایهود باراک" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مطرح می‌شود؟ یا اظهارات "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است که در حین دیدار با "باراک اوباما" رئیس‌جمهوری آمریکا ایراد شده است.

هاآرتص ادامه داد که در واقع، در سال ۲۰۰۳ "شائول موفاز" وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی این سخنان را در مصاحبه با بخش فارسی‌زبان رادیو اسرائیل اعلام کرد و وزیر دفاع ایران نیز هشدار داده بود که اگر اسرائیل به ایران حمله کند، ایران نیز با موشک شهاب انتقام می‌گیرد.

سه سال بعد، مقامات برجسته وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به آمریکا سفر کردند تا جنگنده "اف ۳۵" را آزمایش کنند. حدود یک سال و نیم قبل، باراک معاهده‌ای را برای خرید هواپیمای پیشرفته‌ تأیید کرد.

بر اساس این گزارش، اولین جنگنده اف-۳۵ ظاهراً در ۲۰۱۶ یا ۲۰۱۸ به تل‌آویو می‌رسد، اگر بهانه تل‌آویو برای دستیابی به این جنگنده‌ها برنامه هسته‌ای ایران بوده است، چرا موفاز سالها پیش درباره حمله احتمالی به ایران بدون وجود این هواپیماها صحبت کرده بود؟ حرفای امروز آنها درباره توانایی اسرائیل برای حمله به ایران چیست و حرف آنها درباره جدیت اظهارات مقامات رژیم اسرائیل درباره این توانایی چیست؟

هاآرتص تصریح کرد که سخنان موفاز نشان می‌دهد که اسرائیل تقریبا از ۱۰ سال پیش برای حمله آماده بوده است پس چرا در اینباره تردید کرده است؟ آیا تهدید ایران چشمگیر نبوده است؟ حتی در سال ۲۰۰۳، "میر داگان" رئیس وقت موساد به امور خارجی کنست و کمیته دفاعی اسرائیل اعلام کرد که برنامه هسته‌ای ایران بزرگترین خطر اسرائیل است.

این روزنامه صهیونیستی ادامه داد که مقامات صهیونیستی حمله به ایران را طوری برای ما جلوه داده‌اند که همچون آب خوردن است که جنگ را تمام می‌کنیم برمی‌گردیم و ما را متقاعد کرده‌اند که اسرائیل به تنهایی می‌تواند حتی بدون جنگنده‌های اف ۳۵ نیز به ایران حمله کند و کمتر از ۵۰۰ غیرنظامی در این جنگ کشته می‌شوند و به ما القا می‌کند که موشک‌های شهاب ایران هیچ چیز جز اسباب‌بازی نیست و اگر آنها یک زمانی آنها ما را بترسانند، چندان جدی نخواهد بود.

هاآرتص با اشاره به این وعده‌های دروغین رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شاید به جای آنکه از ما مجدداً خواسته شود تا اعتقاد داشته باشیم که ما قادر مطلق هستیم، باید یک همه‌پرسی در خصوص قصد حمله به ایران برگزار کنیم. شاید ما وقتی ببینیم که چگونه دروغ‌ خوراندن به مردم می‌تواند ما را عاقل‌تر جلوه دهد، تعجب کنیم.



نظر شما :