عراق ادعای ضد ایرانی عربستان را رد کرد

۱۸ اسفند ۱۳۹۰ | ۰۱:۳۱ کد : ۱۸۹۸۷۸۸ سرخط اخبار
یکی از نمایندگان پارلمان عراق با ابراز تاسف از اظهارات وزیر امور خارجه عربستان درباره روابط تهران ـ بغداد تاکید کرد: دخالتی از سوی ایران در امور عراق وجود ندارد.

به گزارش ایسنا زهیر الاعرجی، از نمایندگان فراکسیون البیضاء (سفید) پارلمان عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری «أین» گفت: سعود الفیصل، وزیر امور خارجه عربستان در اظهارات روز گذشته‌اش بیان کرده بود که حضور نماینده کشورش در کنفرانس سران کشورهای عربی در بغداد به میزان دخالت‌ها و تسلط ایران بر امور عراق بستگی دارد. اما در اینجا تاکید می‌کنم که دخالتی از سوی ایران وجود ندارد. ایران همانند عربستان همسایه ما است و ما احترام متقابلی برای آن قایل هستیم.

وی ادامه داد:‌ امروز عراق بعد از خروج نیروهای آمریکایی از این کشور از حاکمیت کامل برخوردار است و اجازه نمی‌دهد که کشورش عرصه درگیری میان کشورهای همسایه و منطقه‌ای قرار گیرد.

الاعرجی با اشاره به اینکه نزدیکی روابط با عربستان تنها به نفع دو کشور است و نفعی برای دیگران ندارد، گفت: عراق روابط محکمی با عربستان بر مبنای احترام به خون عربی، احترام به همسایگان، احترام به مرزها و احترام به مسایل کشورهای عربی دارد.
 

نظر شما :