حمله به ایران عواقب بی‌شماری دارد

۱۷ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۹:۴۰ کد : ۱۸۹۸۷۷۹ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه فرانسه امروز در اظهاراتی با تأکید بر عواقب بی‌شمار و نامعلوم اقدام نظامی علیه ایران در این خصوص هشدار داد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه فرانسوی "لوپوئن"، "آلن ژوپه" امروز در اظهاراتی درباه ایران اعلام کرد: «من نسبت به تمایل ایران برای مذاکره درباره برنامه هسته‌ای این کشور تردید دارم».

وی افزود: «من فکر می‌کنم که ایران به سیاست‌های دوگانه خود ادامه می‌دهد و به همین دلیل است که باید در خصوص تحریم‌ها علیه این کشور که از نظر من بهترین راه برای اجتناب از گزینه نظامی است، پایدار بود.»

وزیر امور خارجه فرانسه در ادامه تأکید کرد: «گزینه نظامی علیه ایران عواقب نامعلوم و بی‌شماری به دنبال خواهد داشت.»

آخرین مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ به ژانویه سال ۲۰۱۱ در استانبول ترکیه برمی‌گردد.

فرافکنی‌های فرانسه در خصوص برنامه هسته‌ای ایران در حالی صورت می‌گیرد که ۱۶ آژانس اطلاعاتی – جاسوسی آمریکا اخیرا طی گزارشی مجددا اعتراف کردند که ایران به‌دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیست.

نهادهای اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا در گزارش اخیر خود اعتراف کردند که ایران پس از سال ۲۰۰۳ تمام فعالیت‌های مرتبط با برنامه نظامی هسته‌ای را قطع کرده است.

این در حالیست که ایران تأکید دارد که ماهیت برنامه هسته‌ایش حتی قبل از ۲۰۰۳ نیز صلح‌آمیز بوده است.

گزارش اخیر همچنین تصریح می کند که ایران به سمتی پیش می‌رود که در زمان نیاز بتواند قدرت تولید سلاح هسته‌ای را داشته باشد.

رژیم اسرائیل طی ماه‌های اخیر جنگ روانی گسترده‌ای را تحت عنوان حمله به ایران راه انداخته است. این گزارش همچنین بار دیگر عدم صحت گزارش نوامبر آمانو، مدیر کل آژانس در خصوص ایران را نیز روشن می‌سازد.

کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکا تا کنون تحریم‌های یکجانبه بسیاری را علیه ایران به بهانه متوقف کردن برنامه هسته‌ای کاملا صلح آمیز ایران تصویب کرده‌اند، اما این تحریم‌ها بیش از اینکه به عنوان یک عامل بازدارنده عمل کند، نه تنها موفق نبوده بلکه به شکوفایی و خودکفایی بیشتر ایران نیز انجامیده است.

جمهوری اسلامی ایران تاکنون همکاری کامل و همه‌جانبه‌ای را با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشته و آژانس نیز در گزارش‌های مکرر خود درباره برنامه هسته‌ای ایران، بر عدم انحراف این برنامه و تطابق کامل آن با توافقات بین‌المللی تأکید کرده است.



نظر شما :