کمک 2 میلیون پوندی انگلیس به مخالفان بشار

۱۷ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۸:۰۰ کد : ۱۸۹۸۷۶۷ سرخط اخبار

نخست وزیر انگلیس از اختصاص 2 میلیون پوند برای تامین مالی و تجهیزاتی مخالفان سوریه خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از شبکه تلویزیونی "پرس تی وی"، "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس در جلسه استماع روز گذشته در کمیته روابط خارجی مجلس عوام انگلیس اعلام کرد که دولت او بودجه ای معادل 2 میلیون پوند تجهیزات لازم را برای شورشیان تحت حمایت نیروهای خارجی در سوریه تحت عنوان "آژانس‌های کمک" تامین کرده است.

نخست وزیر انگلیس در ادامه متعهد به "کمک به شهروندان سوری و تامین کمک های بشردوستانه بیشتر"، "پاسخگو نگه داشتن مسئولان کشتار مردم سوریه" و "انتقال قدرت در سوریه" شد اما از پرداختن به این حقیقت که این سرویس جاسوسی ام آی 6 انگلیس اصلی ترین تامین کننده مالی تک تیراندازان تروریستی در سوریه هستند، ناکام ماند.

وی در ادامه بر کناره گیری اسد از قدرت برای پایان خشونت ها در سوریه تاکید کرد و گفت که بهترین راه برای رسیدن به صلح در سوریه، انتقال قدرت و نه انقلاب خونین است.

کامرون همچنین اشاره ای به این حقیقت نداشت که "جان یتس" رئیس پلیس سابق این کشور که سال گذشته میلادی متعاقب رسوایی شنود تلفنی از پست خود در اسکاتلند یارد کناره گیری کرد، در بحرین برای سرکوب های وحشیانه رژیم آل خلیفه علیه مردم و شکنجه کسانی که علیه فساد و نابرابری تظاهرات می کنند،‌ به کار گرفته شده است.

پرس تی وی نوشت: این اذعان نخست وزیر انگلیس اثبات می کند که شورش در سوریه به عنوان کشوری عربی در خاورمیانه ریشه در کشورهایی مانند فرانسه و انگلیس دارد و این در حالیست که دولت های کامرون و "نیکلا سارکوزی" رئیس جمهوری فرانسه بودند که اساس اقدام نظامی علیه دولت لیبی را پایه گذاری کردند؛ این دو کشور اروپایی در اولین پیش نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل خواستار تحمیل منطقه "پرواز ممنوع" در لیبی شدند و بعدها نیز این منطقه پرواز ممنوع به یک جنگ تمام عیار علیه لیبی منجر شد.

شبکه تلویزیونی پرس تی وی در ادامه خبر خود با اشاره به اینکه کامرون اعلام کرده است که انگلیس در هفته جاری به تضمین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه سوریه مبنی بر پایان خشونت ها در سوریه و دسترسی فوری برای ارسال کمک های بشردوستانه به این کشور ادامه خواهد داد، نوشت که سناریوی مشابه ای نیز در حال اعمال در سوریه است.



نظر شما :