ایران در امور داخلی بحرین هیچ دخالتی ندارد

۱۷ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۶:۱۷ کد : ۱۸۹۸۷۵۴ سرخط اخبار

رئیس مجلس نمایندگان بحرین متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به فتنه‌ انگیزی در این کشور و تحریک مردم بحرین به قیام علیه نظام این کشور را رد کرد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه کویتی القبس، "خلیفه الظهرانی" رئیس مجلس نمایندگان بحرین متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به فتنه‌ انگیزی در این کشور و تحریک مردم بحرین به قیام علیه نظام این کشور را رد کرد و در این‌باره گفت: ما نه ایران و نه هیچ کشور دیگری را به حوادث جاری در بحرین متهم نمی‌کنیم.

وی افزود: با این حال کشورهایی در جهان هستند که نمی‌خواهند کشورهای حوزه خلیج فارس به طور کلی و کشورهای عربی این منطقه به طور خاص در شرایط خوبی بسربرند و رشد و پیشرفت کنند.

رئیس مجلس نمایندگان بحرین در حالی این سخنان را ایراد می‌کند که رژیم آل‌خلیفه جمهوری اسلامی ایران را به دخالت در امور داخلی خود متهم و ادعا کرده بود که اعتراض‌های مردم کشور با تحریک تهران صورت می‌گیرد.

رژیم آل‌خلیفه به جای گوش سپردن و برآوردن خواسته‌ها و مطالبات برحق مردم خویش که خواستار آزادی و دمکراسی و رفع تبعیض‌های اعمال شده طایفه‌ای و مذهبی هستند، کشورهای دیگر را به دخالت در امور داخلیش متهم می‌کند.

رژیم آل‌خلیفه تلاش می‌کند از طریق تشدید سرکوب‌ها علیه معارضان رژیم آنها را وادار به سکوت کند و در این راه حتی از سرکوب‌های جمعی هم واهمه ندارد و تاکنون به همین دلیل هزاران شهروند بحرینی را بازداشت کرده است.

این در حالی است که سرکوب‌های رژیم آل‌خلیفه تاکنون موجب شهادت و مجروح شدن صدها شهروند بحرینی از پیر کودک و نوجوان و زن و مرد شده است.



نظر شما :