وزیر نفت تکذیب کرد

به شل نفت نفروخته ایم

۱۷ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۵:۰۵ کد : ۱۸۹۸۷۴۷ سرخط اخبار
در حالی که خبرگزاری رویترز اوایل هفته جاری از پهلوگیری یک تانکر نفتی حامل نفت ایران در بندر سنگاپور در نزدیکی پالایشگاه نفتی رویال داچ شل خبر داده و به نقل از کارشناسان گمانه زنی کرده بود که قرار است این محموله نفتی به مصرف پالایشگاه شل برسد، وزیر نفت ایران این موضوع را تکذیب کرد.

دیپلماسی ایرانی: در حالی که خبرگزاری رویترز اوایل هفته جاری از پهلوگیری یک تانکر نفتی حامل نفت ایران در بندر سنگاپور در نزدیکی پالایشگاه نفتی رویال داچ شل خبر داده و به نقل از کارشناسان گمانه زنی کرده بود که قرار است این محموله نفتی به مصرف پالایشگاه شل برسد، وزیر نفت ایران این موضوع را تکذیب کرد.

در هفته های اخیر مقامات تهران مواضع سختی علیه فروش نفت به پالایشگاه های اروپایی اتخاذ کرده و آن را اقدامی پیشگیرانه علیه تحریم نفتی اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی توصیف کرده اند. اما ماجرای توقف تانکر نفتی ایران در نزدیکی پالایشگاه شل موجب شد که موضوع فروش یک و نیم میلیون بشکه محموله نفتی این تانکر به شل مطرح شود. خبرگزاری رویترز به نقل از تحلیلگران گزارش داده بود که دلیل دیگری برای پهلوگیری این تانکر در این محل وجود ندارد.اما رستم قاسمی، وزیر نفت ایران این ادعا را تکذیب و تاکید کرده است که این محموله نفتی به شل فروخته نشده است. این در حالی است که شل همچنان خرید این محموله نفتی از ایران را تایید یا تکذیب نکرده است.

تهیه کننده: تحریریه دیپلماسی ایرانی/10

 


( ۱ )

نظر شما :