آژانس‌های اطلاعاتی اسراییل حمله نظامی به ایران را پیشنهاد نمی‌دهند

۱۷ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۴:۳۲ کد : ۱۸۹۸۷۴۴ سرخط اخبار
سفیر سابق آمریکا در تل‌آویو گفت که با وجود لفاظی‌های جنگ‌طلبانه مقامات تل آویو، آژانس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی حمله نظامی به ایران را پیشنهاد نمی‌دهند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه راشا تودی روز سه‌شنبه به نقل از توماس آر. پیکرینگ، سفیر سابق آمریکا در تل آویو گزارش داد: نکته جالب در مورد وضعیت در اسراییل این است که به نظر نمی‌رسد روسای سه آژانس اطلاعاتی آن هیچ گونه حمله نظامی را توصیه کنند.

به گزارش شبکه خبری پرس‌تی‌وی، پیکرینگ افزود: این اقدام (حمله نظامی) خطرها و پیچیدگی‌های بسیار زیادی را در پی دارد و به نظر نمی‌رسد بتواند به صورت جدی و مداوم، موجب توقف برنامه هسته‌یی ایران شود.
سفیر سابق آمریکا در تل‌آویو در ادامه با اشاره به اظهارات اخیر مقامات رژیم صهیونیستی از جمله آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه این رژیم مبنی بر این که آن‌ها در مورد حمله به ایران بدون اجازه آمریکا تصمیم خواهند گرفت، گفت: چنین حمله‌ای اقدام عاقلانه‌ای نیست.
وی افزود: من بر این باورم که اگر در وضعیت فعلی به ایران حمله نظامی شود، یکی از نتایج آن این خواهد بود که ایرانی‌ها یک دلیل کاملا مشروع دارند که بگویند ما هیچ علاقه‌ای به بمب نداشتیم، اما اکنون به ما حمله شده است و ما باید حتما یک بمب بسازیم"
این دیپلمات سابق آمریکایی در ادامه با اشاره به تنش‌های فزاینده بین ایران و آمریکا گفت: بی‌اعتمادی متقابل بین تهران و واشنگتن مانع اصلی در حل و فصل دیپلماتیک مناقشات موجود بین دو کشور است.
پیکرینگ تاکید کرد که ایرانی‌ها دلایل خاص خود را برای بی‌اعتمادی به آمریکا دارند و این امر امکان حل و فصل دیپلماتیک بحران جاری را با اختلال روبرو می‌کند.
 

نظر شما :