اجازه بازدید از پارچین را می دهیم اما مشروط !

۱۷ اسفند ۱۳۹۰ | ۰۴:۰۷ کد : ۱۸۹۸۷۳۴ سرخط اخبار
نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی با تاکید بر آمادگی تهران برای ادامه همکاری با آژانس گفت: پس از توافق درباره چارچوب و اقدامات لازم، به بازرسان آژانس اجازه داده خواهد شد از پارچین بازدید کنند.

به گزارش «تابناک » ، علی اصغر سلطانیه که برای شرکت در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین اتریش بسر می برد، روز سه شنبه در گفت وگوی تلفنی با شبکه خبری العالم درباره اجازه ایران به بازرسان آژانس برای بازدید از پارچین گفت: دیروز به طور واضح جزئیات دو دور مذاکرات با ایران را توضیح دادم. ما درباره چارچوب لازم برای چگونگی بازدید از این سایتها در ایران مذاکره کردیم. پیش از آن باید توافقی درباره همه اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی افزود: بازدید از پایگاه های نظامی مساله ای بسیار خطرناک است و ابتدا باید چارچوبی برای کار وجود داشته باشد.

سلطانیه گفت: ایران در گذشته اجازه بازدید از بسیاری از اماکن را به بازرسان آژانس داد. آنها این اماکن را بازرسی کردند اما هیچ مواد یا فعالیتی در این اماکن نیافتند و نباید بار دیگر خواستار بازدید از این اماکن شوند.

سلطانیه درباره به تعویق انداختن این بازدید تا پس از نشست شورای حکام آژانس تصریح کرد: مذاکرات هنوز پایان نیافته است و ما به چارچوب لازم برای بازدید بازرسان آژانس از این اماکن دست نیافته ایم.

وی توضیح داد: بعد از ظهر سه شنبه موضوع از سر گیری مذاکرات بین ایران و شش کشور که روسیه خواستار آن است و مسائل دیگر مورد بررسی قرار گرفت.

سلطانیه گفت: امشب یا چهارشنبه صبح بیانیه ای در این خصوص صادر خواهد شد که موضع ایران را مشخص می کند.

نظر شما :