نتانیاهو: هیچ‌گونه تصمیمی درباره حمله به ایران نگرفته‌ایم

۱۶ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۴:۳۷ کد : ۱۸۹۸۷۱۰ سرخط اخبار

منابع آگاه از مذاکرات سران آمریکا و رژیم صهیونیستی اعلام کردند که بنیامین نتانیاهو در دیدار با باراک اوباما گفت که این رژیم هیچ گونه تصمیمی درباره حمله به ایران نگرفته است.

به گزارش ایسنا، شبکه تلویزیونی TVNZ (زلاند نو) با بیان این خبر گزارش داد که در حالیکه باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا خواستار زمان بیشتری برای تاثیرگذاری تحریم‌ها علیه تهران شده است، وی و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی توافق کردند که به هماهنگ کردن سیاستشان درباره این مساله ادامه دهند، اما اختلافات درباره چگونگی متوقف کردن برنامه هسته‌یی ایران ادامه دارد.

در حالیکه دو طرف تلاش کردند اتحادشان را در دیدار روز دوشنبه در کاخ سفید نشان دهند، بزرگترین نشانه اینکه رژیم صهیونیستی ممکن است به تنهایی دست به اقدامی بزند پافشاری نتانیاهو بر این است که این رژیم "ارباب سرنوشت خود" است.

منابع آگاه از این دیدار که پشت درهای بسته برگزار شد گفتند که در این نشست نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به اوباما گفت که این رژیم هنوز تصمیم نگرفته است که برای اتخاذ اقدام نظامی احتمالی علیه تاسیسات هسته‌یی ایران اقدام کند یا خیر.

این منابع گفتند که نتانیاهو در دیدار با اوباما مدعی شد: فشار بر ایران در حال افزایش است، ولی زمان در حال گذر است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از آن در نشست لابی صهیونیست در آمریکا (آیپک) گفت: هیچ یک از ما نمی‌توانیم بیشتر از این صبر کنیم. من به عنوان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هرگز اجازه نخواهم داد مردمم در سایه نابودی زندگی کنند.

گرچه اوباما در روزهای اخیر لفاظی‌هایش علیه ایران را افزایش داده است وی و نتانیاهو در حالیکه ملاقات روز دوشنبه را آغاز کردند که درباره زمان اتخاذ یک اقدام نظامی احتمالی اختلاف دارند و ظاهرا این نشست تغییری در این امر نداد.

آمریکا و رژیم صهیونیستی در دیدار خصوصی‌شان تصمیم ملموسی در این باره اتخاذ نکردند، ولی به بررسی هزینه‌های اتخاذ اقدام نظامی علیه ایران که می‌تواند قیمت نفت را افزایش دهد و مشکلات اقتصادی جهانی به همراه داشته باشد، پرداختند.

مقامات آمریکایی اذعان کرده‌اند که هیچ‌گونه اطلاعات مشخصی درباره اینکه ایران تصمیم نهایی برای ساخت سلاح هسته‌یی را گرفته است، وجود ندارد.

میچ مک‌کانل، یکی از جمهوری‌خواهان ارشد سنای آمریکا در نشست آیپک گفت که پیشنهاد می‌دهد اگر جامعه اطلاعات جاسوسی آمریکا فهمید که ایران اورانیوم را تا سطح تسلیحاتی غنی‌سازی می‌کند یا تصمیم گرفته یک سلاح هسته‌یی بسازد، کنگره اجازه استفاده از زور علیه ایران را بدهد.

اوباما گفت که وی و نتانیاهو ترجیح می‌دهند این مساله را "به صورت دیپلماتیک" حل کنند و علاوه بر آن هزینه یک اقدام نظامی را درک می‌کنند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی این اظهارات را تکرار نکرد و به جای آن گفت که "اسراییل و آمریکا در کنار هم ایستاده‌اند".



نظر شما :