بیانیه ضدایرانی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس

۱۵ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۶:۳۲ کد : ۱۸۹۸۶۶۵ سرخط اخبار

وزیران امور خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در صدوبیست‌ودومین نشست خود در ریاض ایران را به آنچه که "دخالت در امور داخلی کشورهای عضو" خواندند، متهم کردند.

به گزارش ایسنا در بخشی از بیانیه پایانی این نشست با اشاره به مساله ایران ادعا شد که این شورا از "ادامه دخالت‌های تهران در امور داخلی کشورهای عضو شورا در نقض حاکمیت و استقلال آنها" نگران است.

در این بیانیه هم‌چنین از ایران خواسته شده تا از سیاست‌های خود دست برداشته و به اصل حسن همجواری، احترام متقابل و قوانین و میثاق‌نامه‌های بین‌المللی متعهد باشد.

در ادامه این بیانیه، کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در ادامه اتهامات خود از ایران خواستند در امور داخلی کشورهای عضو دخالت نکند و اختلافات خود را به روش مسالمت‌آمیز، گفت‌وگوی مستقیم، عدم استفاده از زور و تهدید به گونه‌ای که تضمین‌کننده حفظ امنیت و ثبات در منطقه باشد، حل کند.

به گزارش خبرگزاری کویت، این بیانیه با اشاره به برنامه‌ی هسته‌یی صلح‌آمیز ایران نیز آورده است که تعهد ایران به همکاری کامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اهمیت دارد و در همین راستا نیز بر مواضع ثابت کشورهای عضو بر اهمیت پایبندی به اصول قوانین بین‌المللی، حل اختلافات به روشی مسالمت‌آمیز، عاری سازی خاورمیانه از سلاح‌های کشتار جمعی و سلاح‌های هسته‌یی و هم‌چنین حق کشورهای منطقه در استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌یی در چارچوب قوانین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید می‌شود.



نظر شما :