پرز در آیپک: اوباما شدیدا و عمیقا به اسرائیل پایبند است

۱۵ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۴:۴۱ کد : ۱۸۹۸۶۵۵ سرخط اخبار
رئیس رژیم صهیونیستی در کنفرانس آیپک عنوان داشت که آمریکا دوست تل‌آویو به شمار می‌آید و رئیس جمهوری آمریکا بر پایبندی شدید خود بر روابط واشنگتن ـ تل‌آویو تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی در سخنان خود در کنفرانس سالانه کمیته امور عمومی آمریکا و اسرائیل (آیپک) عنوان داشت: باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا دوست اسرائیل در کاخ سفید است.
وی در ادامه افزود: اوباما شدیدا و عمیقا به اسرائیل پایبند است و تحت رهبری وی ائتلاف امنیتی میان واشنگتن و تل‌آویو به بالاترین حد خود رسیده است.
پرز همچنین عنوان داشت: این مساله انعکاس دهنده ارزش‌هایی است که آمریکا را تبدیل به کشوری بزرگ و اسرائیل را نیز امن کرده است.
باراک اوباما نیز در سخنان خود در این کنفرانس بار دیگر بر حمایتش از اسرائیل تاکید کرد.
وی در ادامه افزود: من طی سه سال گذشته که در پست ریاست جمهوری بودم به اسرائیل کمک کردم و این مساله با وجود اختلافات سیاسی صورت گرفت.
اوباما همچنین عنوان داشت: طی روزهای آینده منتظر باشید تا رقبای جمهوری خواه از پایبندی‌شان بر روابط آمریکا و اسرائیل سخنان بسیاری بگویند اما شما می‌توانید پایبندی من را بر این مساله در اقداماتم ببینید چرا که طی سه سال اخیر به وعده‌های خود در قبال اسرائیل پایبند بوده و در تمام لحظات حساس ما تکیه‌گاهی برای اسرائیل بوده‌ایم.

 

نظر شما :