1درصد آمریکایی ها خواهان حمله به ایران هستند

۱۵ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۲:۴۳ کد : ۱۸۹۸۶۵۱ سرخط اخبار
'چارلز فردریکسون' تحلیلگر و نویسنده آمریکایی با بیان اینکه رویارویی غیرضروری علیه ایران مورد پذیرش هیچ کس نیست، تاکید کرد: تنها اقلیت یک درصدی سرمایه داران آمریکایی خواستار رویارویی و تنش با ایران هستند.
به گزارش ایرنا از مالزی، این تحلیلگر آمریکایی در مقاله ای که روز دوشنبه روزنامه 'نیشن' تایلند آن را منتشر کرد، با اشاره به آسیب های وارده به آمریکا در سال های جنگ با افغانستان و عراق، می نویسد: در حالی که 6300 نظامی جان خود را از دست دادند و 50 هزار نفر نیز در این جنگ ها زخمی شدند، بعلاوه بیش از 3 تریلیون دلارهای مالیاتی و همچنین آسیب های انسانی غیرقابل اندازه گیری برجای ماند، اکنون ذهن ها بیش از آنکه به جنگ آوری بیاندیشند باید تمرکز خود را بر رفاه انسان ها قرار دهند.
وی در ادامه می نویسد: گفت و گو به جای تهدید، واسطه گری به جای دست کاری واقعیات و درک این نکته که گفتگوی صادقانه با مجازات یکسان نیست، می تواند در پایان دادن به برداشت نادرست از شرایط موجود منتهی شود.
این نویسنده آمریکایی در ادامه خاطرنشان می کند: تبلیغات خشونت بار ضد ایرانی با تلاش های محاسبه شده اسرائیل و با همکاری گروهک منافقین به منظور تخریب اعتبار ملی جمهوری اسلامی ایران، بمب گذاری و انجام عملیات مخفی در داخل این کشور و ترور دانشمند هسته ای ایران به این منظور انجام می شود که باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا را در سیاست خارجی خود تحت فشار قرار دهند.
فردریکسون می افزاید: همکاری ایران و آمریکا در مورد حل تعارضات یک بحث اساسی است که می تواند ضمن مطرح کردن نگرانی های امنیتی، حق قانونی غنی سازی اورانیوم و ساخت زیر ساخت های اساسی را حل کند و همچنین موجب ارزیابی مجدد در مورد تحریم های خودسرانه اعمال شده بر علیه ایران شود.
وی در ادامه مقاله خود می نویسد: تهدیدهای تحریک کننده موجب شده است که ما در حال حاضر با نتایج غیرقابل پیش بینی نظامی، اقتصادی و سیاسی مواجهه شویم. ایران به احتمال زیاد با بستن تنگه هرمز و قطع رابطه تولید کنندگان نفت با این تهدیدها مقابله می کند و با توجه به اینکه ایران در منطقه حساسی از جهان قرار دارد می تواند با تاثیراتی که می تواند در منطقه ایفا کند، باعث افزایش بهای نفت در بازارهای بین المللی شود و از این طریق اقتصاد جهانی را تحت تاثیر قرار دهد.
این نویسنده آمریکایی در پایان تصریح می کند: اکنون زمان آن است که جسارت زورآزمایی گستاخانه کمیته اقدام سیاسی اسرائیلی های آمریکا (آیپاک)، مفسران محافظه کاران جدید و سیاسیون راستگرا که به دنبال تاثیرگذاری در انتخابات 2012 هستند، مهار شود و به جمعیت یک درصدی ثروتمند لابی های نازپرورده گفته شود که آرامش خود را حفظ کنند.

 

نظر شما :