پوتین چند درصد آرا را به دست آورد؟

۱۵ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۲:۳۹ کد : ۱۸۹۸۶۵۰ سرخط اخبار
با شمارش 4/56 درصد آرای ماخوذه از صندوق های رای انتخابات ریاست جمهوری روسیه، 'ولادیمیر پوتین' با کسب 7/64 درصد آرا از رقبای خود پیشتاز است.

به گزارش ایرنا، کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه با استفاده از سیستم الکترونیکی و رایانه ای، نتایج رای گیری پنج نامزد ششمین انتخابات ریاست جمهوری روسیه را در تابلوی ویژه ای به صورت زنده و آنلاین پخش می کند.
بنا بر اعلام این نهاد ، ولادیمیر پوتین با کسب 70/64 درصد آرای شمارش شده معادل 20 میلیون و 250 هزار رای موفق شده است فاصله زیاد خود با 'گنادی زوگانف' رهبر حزب کمونیست روسیه و دیگر نامزد ریاست جمهوری را که 6/17 درصد آرا را کسب کرده است، حفظ کند.
بر پایه این گزارش، 'میخاییل پروخروف' سرمایه دار روس هم در حال حاضر با کسب 91/6 درصد پس از پوتین و زوگانف در مکان سوم قرار دارد.
در این فهرست 'ولادیمیر ژیرینفسکی' رهبر حزب لیبرال دمکرات 62/6 درصد آرا و 'سرگئی میرونف' رهبر حزب روسیه عادل 71/3 درصد آرا را کسب کرده و در مکان های چهارم و پنجم جای گرفته اند.
در حال حاضر عملیات شمارش آرای ششمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روسیه در مناطق مختلف این کشور پهناور جریان دارد و پیش بینی می شود که نتایج نهایی آن ساعت 8 صبح دوشنبه اعلام شود.
مردم روسیه در انتخابات امروز ریاست جمهوری از بین پنج نامزد حاضر متشکل از ولادیمیر پوتین نخست وزیر فعلی و رهبر حزب حاکم 'روسیه واحد'، گنادی زوگانف رهبر و نامزد حزب 'کمونیست'، 'ولادیمیر ژیرینفسکی' رهبر و نامزد حزب 'لیبرال دموکرات'، سرگئی میرونوف' رهبر و نامزد حزب 'روسیه عادل' و میخاییل پروخروف نامزد مستقل، پوتین را به عنوان رییس جمهوری آینده خود برگزیدند.
پوتین که پیش از این در فاصله سال های 2000 تا 2008 میلادی دو بار سکان رهبری روسیه را بر عهده داشته و از آن زمان تاکنون نیز در سمت نخست وزیر این کشور مشغول فعالیت است، به رغم پیشتازی در انتخابات پیش رو نسبت به رقبای خود در صورت کسب کمتر از 50 درصد مجموع آرای ماخوذه مجبور بود در دور دوم رقابت کند.
به دستور شخص پوتین و در راستای برطرف کردن هر گونه شک و شبهه در خصوص تخلفات احتمالی در تمامی 96 هزار شعبه اخذ رای سراسر روسیه دوربین های مداربسته نصب شده بود و روسای شعبه ها موظف بودند برای شفافیت رای گیری هر یکی از برگه های اخذ رای را مقابل دوربین بگیرند.
بر اساس ثبت الکترونیکی کمیسیون مرکزی انتخابات در مجموع 110 میلیون نفر از جمعیت حدود 142 میلیون نفری روسیه واجد شرایط شرکت در پنجمین دوره انتخابات ریاست جمهوری این کشور بودند که از این تعداد یک میلیون و 813 هزار نفر در خارج از این کشور مقیم هستند.
مطابق اعلام کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه در پنجمین دوره انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال 2008 میلادی که به پیروزی دمیتری مدودیف رییس جمهوری فعلی این کشور منجر شد، 7/69 درصد واجدین شرایط شرکت کردند.
بنا به گزارش کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه حدود 700 ناظر از مجمع پارلمانی شورای اروپا، سازمان امنیت و همکاری اروپا، مجمع پارلمانی جامعه همسود و چند سازمان بین المللی دیگر برای نظارت بر برگزاری ششمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به روسیه دعوت شده اند.
 

نظر شما :