آمریکا 50 میلیارد پوند به مصر رشوه داد؟

۱۴ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۴:۱۳ کد : ۱۸۹۸۶۲۰ سرخط اخبار
یک منبع مصری از جزئیات توافقنامه‌ای محرمانه میان شورای عالی نیروهای مسلح مصر و آمریکا برای آزادی متهمان پرونده تامین بودجه مالی سازمان‌های غیردولتی در مصر پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه اماراتی دارالخلیج، یک منبع مسئول مصری گفت: شورای عالی نیروهای مسلح مصر و دولت آمریکا به طور محرمانه توافقنامه‌ای را امضا کرده‌اند که بر اساس این توافقنامه، دولت آمریکا موظف است، مبلغ ‌٥٠ میلیارد پوند مصری را علاوه بر ‌٣/١ میلیارد دلار کمک نظامی در قبال آزادی دو آمریکای متهم به حمایت مالی از سازمان‌های غیردولتی در مصر به مسئولان این کشور بپردازد.

همچنین بر اساس این توافقنامه، دولت آمریکا باید مصر را برای دریافت کمک‌های مالی شماری از کشورهای عربی و غیرعربی که پیشتر اعلام کرده بودند این کشور را حمایت خواهند کرد، یاری کند.

این روزنامه در ادامه نوشت: دولت آمریکا فشارهای خود را بر برخی کشورها جهت تسریع حمایت مالی از مصر آغاز کرده است.

علاوه بر این، مقامات آمریکایی رایزنی‌هایی را با مسئولان هشت کشور بزرگ جهان که در کنفرانس سران دوویل در فرانسه مسئول کمک به کشورهای بهار عربی شده بودند، آغاز کرده‌اند تا مساله اعطای کمک ‌٢٠ میلیارد دلاری را به مصر بررسی کنند.

این روزنامه افزود: آمریکا چنانکه برخی روزنامه‌های آمریکایی و غربی نوشته‌اند، به مصر هیچ فشاری برای آزادی متهمان مذکور اعمال نکرده است و مصر نیز به تهدیدات اخیر کنگره آمریکا توجهی ندارد چراکه مسئولان مصری از این مساله به عنوان برگ برنده برای رسیدن به خواسته‌های خود استفاده می‌کنند.

 

نظر شما :