منافقین به دنبال انتقال به مرزهای اردن

۱۴ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۴:۰۸ کد : ۱۸۹۸۶۱۷ سرخط اخبار
سرکرده گروهک تروریستی منافقین در نامه‌ای به هیلاری کلینتون، انتقال اعضای این گروهک به مرزهای اردن را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) سرکرده گروهک تروریستی منافقین در این نامه پیشنهاد کرد: طی ماه جاری میلادی اعضای این گروهک به همراه کلیه اموال منقول و به طور موقت در مرزهای اردن ساکن شوند و البته این گروهک متعهد می‌شود که هزینه برپایی چادرها را بپردازد؛ هم‌چنین تامین امدادرسانی‌ها و ارائه خدمات تحت نظارت مسوولان اردنی باشد.

در این نامه آمده است که در صورت فراهم نشدن حداقل ضمانت‌ها در کمپ لیبرتی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد، همه ساکنان اشرف و لیبرتی که تعدادشان به 3400 تن می‌رسد، آماده ترک عراق به همراه کلیه اموال منقول خود در ماه مارس و اقامت موقت در مرزهای اردن تحت نظارت کمیته بین‌المللی صلیب سرخ وکمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در مکانی که طی جنگ سال 2003 عراق از سوی این نهادها به عنوان مکانی برای استقبال از ده‌ها هزار تن از پناهندگان اختصاص داده شده بود، هستند.

دراین نامه که نسخه‌ای از آن به سایت اینترنتی ایلاف ارسال شده، آمده است که جهت اطمینان دولت اردن، ساکنان اشرف تنها در این نقطه ساکن خواهند شد و تا زمان انتقال به کشور ثالث این منطقه را ترک نخواهند کرد؛ مگر آنکه کسی بیماری پیدا کند که در داخل کمپ قادر به درمانش نباشیم.

در ادامه این نامه اشاره شده است که در صورت انجام این کار، دیگر نیازی به کمپ لیبرتی و سلسله مشکلاتی که در آن ایجاد شده، نیست. هم‌چنین کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و ساکنان اشرف حسن نیت‌شان را نشان خواهند داد و علاوه بر آن دولت عراق به این وسیله به خواسته‌اش در انتقال اعضای این گروهک دست خواهد یافت.

سرکرده گروهک تروریستی منافقین در این نامه افزود که این طرح دیگر نیازی به تصویب بودجه و سرمایه‌گذاری سازمان ملل، آمریکا و اتحادیه اروپا ندارد. تنها چیزی که نیاز است مسطح کردن زمین، برپا کردن چادرها، تامین امدادرسانی، خدمات‌رسانی و سایر وسایل مورد نیاز تحت نظارت مسوولان اردنی است. هم‌چنین ساکنان اشرف متعهد می‌شوند که کلیه هزینه‌ها را بپردازند. علاوه بر آن مولدهای برق از پادگان اشرف منتقل خواهد شد و کلیه اموال غیرمنقول ساکنان نیز تحت نظارت سازمان ملل و آمریکا برای تامین هزینه‌های خروج و انتقال به کشور ثالث فروخته خواهد شد.

وی در ادامه نسبت به آنچه که طرح‌ عراق برای انتقال اجباری کلیه ساکنان اشرف ولیبرتی به صحراهای مرزی با کشورهای همسایه عراق به ویژه ترکیه، عربستان و کویت خواند، هشدار داد.

سرکرده گروهک تروریستی منافقین در بخش دیگری از این نامه از هیلاری کلینتون، بان‌کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل، مسوولان اتحادیه اروپا، کمیساریای عالی پناهندگان، سازمان ملل و صلیب سرخ خواست تا ضمن موافقت با این پیشنهاد به منظور پایان دادن به بحران اشرف از آن حمایت کنند.


نظر شما :