امریکا به دنبال منصرف کردن نتانیاهو از حمله به ایران

۱۴ اسفند ۱۳۹۰ | ۰۴:۱۳ کد : ۱۸۹۸۶۱۰ سرخط اخبار
یکی از اعضای کابینه باراک اوباما اعلام کرد آمریکا قصد دارد تصمیم‌گیری در مورد حمله به ایران را برای اسرائیل مشکل کند.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت، "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل هفته آینده به دیدار "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن می‌رود.

مقامات کاخ سفید اذعان کردند وضعیت آمریکا در مورد حمله احتمالی اسرائیل به تجهیزات هسته‌ای ایران روشن است.

یکی از اعضای کابینه باراک اوباما بدون ذکر نام اعلام کرد: ما تلاش می‌کنیم تا آنجا که ممکن است تصمیم حمله به ایران را برای مقامات اسرائیلی مشکل کنیم.

مقامات کاخ سفید اعلام کردند اعضای هر دو حزب دموکرات‌ و جمهوریخواه معتقدند اکنون زمان حمله به ایران نیست و تلاش‌های دیپلماتیک و تحریم‌های بین‌الملل هنوز به طور کامل بر ایران اثر نداشته است.

در ادامه بیان شد اوباما قصد دارد به نتانیاهو در مورد حمله به تجهیزات هسته‌ای ایران هشدار دهد و تا زمانی که تحریم‌های بین‌المللی به طور کامل بر ایران اثر گذارد صبر داشته باشد.

در این گزارش گفته شد مقامات اسرائیل معتقدند زمان به نفع ایران در حال گذشتتن است و غرب باید راه‌حلی برای کنترل جاه‌طلبی هسته‌ای ایران بیابد.

در حالی که کابینه بر مهار ایران در دست‌یابی به سلاح هسته‌ای اصرار دارند، بسیاری از اعضای کابینه اوباما نگرانند که حمله پیش دستانه اسرائیل به برنامه هسته‌ای ایران موجب جنگ منطقه‌ای شود.

اوباما در روز پنج شنبه اعلام کرد: هیچ کس تا کنون اعلام نکرده است به ایران حمله می‌کند.

مقامات واشنگتن اعلام کردند مذاکرات اوباما و نتانیاهو احتمالاً در مورد تضمین مجدد به نتانیاهو خواهد بود مبنی بر این که  آمریکا مسئله برنامه هسته‌ای ایران را حل خواهد کرد و متعهد به تامین امنیت اسرائیل است.

اوباما در مصاحبه‌ای که روز جمعه در مجله "آتلانیک" منتشر شد گفت: مقامات اسرائیل تصدیق کردند همانند رئیس جمهور آمریکا بلوف نمی‌زنند.

"ایهود باراک" وزیر جنگ اسرائیل اخیرا هشدار داد ایران در حال نزدیک شدن به "منطقه مصونیت" است. مرحله‌ای که احتمالاً حمله به منظور متوقف کردن ایران موثر نخواهد بود.

این در حالی است که مقامات ایران همچنان تاکید می‌کند که برنامه‌های هسته‌ای آن‌ها اهداف غیر نظامی دارد. 

نظر شما :