اوباما و پرز فردا درباره ایران گفت‌وگو می‌کنند

۱۳ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۷:۴۹ کد : ۱۸۹۸۵۹۳ سرخط اخبار

رئیس‌جمهور آمریکا و رئیس رژیم صهیونیستی فردا در واشنگتن درباره ایران و برنامه هسته‌ای این کشور گفت‌وگو می‌کنند.

به گزارش فارس، یک مقام مسئول آمریکایی روز گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: «"باراک اوباما" روز یکشنبه با "شیمون پرز" همتای اسرائیلی خود در واشنگتن دیدار خواهد کرد.»

وی افزود: «اوباما همچنین روز دوشنبه آینده نشستی با "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر اسرائیل درباره تنش‌ها با ایران خواهد داشت.»

بنا بر اعلام این مقام مسئول که خواست نامش فاش نشود، سران آمریکا و رژیم صهیونیستی در چارچوب کمیته امور عمومی آمریکا و اسرائیل موسوم به ایپاک (AIPAC) در واشنگتن با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، شیمون پرز هفته گذشته اعلام کرده بود که تمام گزینه‌ها از جمله احتمال مداخله نظامی در ایران علیه برنامه هسته‌ای این کشور روی میز قرار دارد.

چند روز پیش روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" به نقل از پرز نوشت که وی با حمله نظامی اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران مخالفت و اعلام کرده است که این موضع خود را در دیدار با اوباما به وی اعلام خواهد کرد.

هاآرتص افزود که پرز در دیدار با شماری از مسئولان اسرائیلی تصریح کرد: تهدیدهایی که اخیرا در اسرائیل علیه ایران با روندی روبه‌رشد مطرح شد، تحریک به جنگی است که نیاز به آن نیست. اسرائیل باید اداره امور در میدان ایران را به قدرت‌های بزرگ واگذار کند که در رأس آن آمریکاست.

بنا بر اعلام خبرگزاری فرانسه، اوباما روز دوشنبه نیز تلاش خواهد کرد تا به نتانیاهو در خصوص حمایت آمریکا از اسرائیل در برابر ایران اطمینان‌خاطر دهد و وی را از آغاز اقدام نظامی علیه برنامه هسته‌ای ایران منصرف کند.

دیدار اوباما و پرز در حالی صورت می‌گیرد که اخیرا اختلافات آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره مسائلی مختلفی بخصوص ایران بشدت بالا گرفته است.



نظر شما :