واکنش انگلیس به انتخابات ایران

۱۳ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۶:۳۲ کد : ۱۸۹۸۵۸۴ سرخط اخبار
ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس، عصر دیروز طی اظهاراتی از برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایران انتقاد کرد و آن را غیرآزادانه خواند. این در حالی است که مشارکت فعال و چشمگیر مردم در انتخابات، حتی از چشم تندروترین رسانه های غربی نیز پنهان نماند.

به گزارش «تابناک»، در اظهارات ویلیام هیگ که در پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه انگلیس منتشر شده، این ادعا مطرح شده که انتخابات دیروز، به جای اینکه فرصتی برای انتخاب آزادانه نمایندگان از سوی مردم باشد، از سوی نظام به منزله فرصتی برای اثبات وفاداری مردم استفاده شده است.

هیگ همچنین مدعی شده انتخابات در یک «جو وحشت» برگزار شده که حاصل سرکوب مخالفان از سوی حکومت بوده است! وی با بیان این ادعا که به دلیل عدم شرکت اصلاح طلبان، انتخابات ایران یک انتخابات رقابتی نیست، گفته: «ما اعتقاد نداریم که این انتخابات می تواند بازتاب دهنده اراده مردم باشد».


ادعاهای هیگ در حالی مطرح می شود که درصد مشارکت مردم در انتخابات دیروز، تاکنون یکی از بالاترین درصدهای مشارکت در انتخابات مجلس بوده است. این حقیقت از سوی رسانه های مختلف جهان نیز بازتاب داده شد و همگی بر گستردگی مشارکت مردم تأکید داشتند.

علاوه بر این، این پرسش قابل مطرح شدن است که آیا بهتر نیست آقای هیگ به جای طرح ادعاهای بیجا در مورد وضعیت حقوق بشر در دیگر کشورها، به حقوق مردم خود توجه کند که در جریان «جنبش اشغال بورس لندن» به شدت از سوی پلیس این کشور سرکوب شده اند؟  

نظر شما :