پاسخ سوریه به نماینده عربستان درسازمان ملل

۱۳ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۶:۲۶ کد : ۱۸۹۸۵۷۹ سرخط اخبار
نماینده سوریه در سازمان ملل در واکنش به اظهارات مداخله جویانه نماینده سعودی، خواهان اعزام نیروهای سازمان ملل به منطقه قطیف در شرق عربستان برای نجات مردم این منطقه شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد درگیری لفظی بین نمایندگان سوریه و عربستان رخ داد.

بشار الجعفری نماینده سوریه در سازمان ملل در پاسخ به اظهارات مداخله جویانه نماینده عربستان در این سازمان، به شدت به سعودیها حمله کرد و عربستان را به ارتکاب اقدامات ضد بشری و مقابله با خواسته های مردم بحرین متهم کرد.

وی با انتقاد شدید از سخنان نماینده عربستان در سازمان ملل گفت: شایسته نیست از زبان یک عرب چنین عبارت و اصطلاحاتی مطرح شود که تنها به نفع اسرائیل است.

نماینده سوریه اظهار داشت: نام رسمی کشورم جمهوری عربی سوری است نه جمهوری عربی اسدی در حالی که نام رسمی عربستان، مملکت عربی سعودی است که به یک خاندان نسبت داده شده است.

وی تصریح کرد: من به نام کشورم و به نام تعدادی از کشورهای عضو مجمع عمومی سازمان ملل خواستار اعزام نیروهای بین المللی به عربستان سعودی برای نجات ساکنان منطقه القطیف هستم و همچنین از عربستان سعودی می خواهیم نیروهای خود را از بحرین خارج کند زیرا این نیروها با خواسته های مشروع ملت بحرین مقابله می کنند.

عبدالله بن یحیی المعلمی نماینده عربستان در سازمان ملل گفته بود که کشورش و سایر اعضای شورای همکاری خلیج فارس آماده اند "تا در هر تلاش مشترکی برای نجات مردم سوریه و تقویت مخالفان برای حمایت از خودشان در برابر دولتی که مشروعیتش را از دست داده است، پیشگام باشند".

نیروهای رژیم سعودی از چند ماه پیش به سرکوب مردم شرق عربستان پرداخته اند که خواهان دستیابی به آزادی و برقراری عدالت اجتماعی و رفع تبعیض در کشورشان هستند.

نیروهای سعودی در جریان اعتراضات مسالمت آمیز مردم شرق عربستان چند شهروند را به شهادت رسانده اند.

نیروهای سعودی همچنین به کمک رژیم آل خلیفه در بحرین آمده و به سرکوب مردم معترض این کشور پرداخته اند.

( ۱ )

نظر شما :