با مخالفان به جای سرکوب،سخن می گویم

۱۳ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۳:۱۶ کد : ۱۸۹۸۵۶۵ سرخط اخبار
خبرآنلاین: ولادیمیر پوتین با اعتماد به نفس کامل در این گفتگو تاکید کرد که می تواند بدون سرکوب و ساکت کردن مخالفانش به رای مورد نیاز برای حضور در کرملین دست پیدا کند.
ولادیمیر پوتین نخست وزیر روسیه که برای تکیه زدن بر کرسی ریاست جمهوری برای سومین بار دورخیز کرده است در تازه ترین اظهارات خود به مخالفانش اطمینان داد که در صورت راه یابی به کرملین قصد ندارد عرصه را بر اپوزیسیون تنگ کند. روز یکشنبه انتخابات ریاست جمهوری روسیه برگزار می شود و آقای پوتین با حضور مجدد در عرصه انتخابات جنجال های بسیاری را به راه انداخته است. پوتین در حالی مخالف برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی است که از ماه دسامبر تا کنون که انتخابات برگزار شده شهرهای مختلف روسیه در کنار مسکو شاهد بزرگترین جریان های اعتراضی به حکومت وی و دمیتری مدودف رئیس جمهوری فعلی بوده است. تظاهراتی که در 12 سال حضور پوتین در کرملین بی سابقه بود. راهپیمایی های به راه افتاده هرچند تاثیری در زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یا بازبرگزاری انتخابات پارلمانی ماه دسامبر نداشت اما مشروعیت و مقبولیت مرد پولادین روس ها برای بازگشت به کرملین را تا حد بسیاری زیر سوال بود.


به گزارش آسوشییتدپرس ، ولادیمیر پوتین با اعتماد به نفس کامل در این گفتگو تاکید کرد که می تواند بدون سرکوب و ساکت کردن مخالفانش به رای مورد نیاز برای حضور در کرملین دست پیدا کند. وی در دیدار با روزنامه نگاران خارجی سه روز پیش از برگزاری انتخابات زمانی که یکی از خبرنگاران از وی رسید : آیا پس از پیروزی بر مخالفان خود سخت خواهید گرفت؟ گفت: چرا باید اینچنین رویه ای را در پیش بگیرم؟ نمی دانم اینهمه ترس از من از کجا ریشه گرفته است. ما هرگز برنامه ای برای سرکوب مردم نداشته ایم.


نیروهای امنیتی در روسیه عمدتا بر معترضان بسیار سخت می گرفتند اما در چند ماه اخیر با بالا گرفتن زمزمه بازگشت پوتین به قدرت و در سایه خیزش های عمومی در خاورمیانه و شمال آفریقا ، روس ها نیز دست اپوزیسیون را بازتر از گذشته نگاه داشته اند. با اینهمه برخی فعالان روس ادعا می کنند که پس از انتخابات روز یکشنبه ، ورق برمی گردد و کرملین بر معترضان سخت خواهد گرفت.
پوتین با رد این ادعاها در این خصوص گفت: تمامی طرح های من پیش و پس از انتخابات بر مبنای گفتمان است. گفتگو با موافقان و البته مخالفان.


پوتین در سخنانش که رنگ و بوی تبلیغات هم داشت تاکید کرد که او و مدودف دوشادوش هم در مسیر لیبرالیزه کردن سیستم سیاسی کشور گام برداشتند. اپوزیسیون در روسیه برای فردای انتخابات هم برنامه دارد و بی شک خیابان های مسکو و دیگر شهرهای بزرگ روسیه میزبان معترضان خواهد بود. مخالفان پوتین ادعا می کنند که دولت برای مقاومت در برابر به دور دوم کشیده شدن انتخابات در دور نخست با تقلب بیش از 50 درصد آرا را به نفع پوتین خواهد خواند. بر اساس آخرین نظرسنجی های انجام گرفته در ماه فوریه بیش از 66 درصد از افرادی که برای شرکت در انتخابات تصمیم گرفته بودند رای خود را به نام پوتین به صندوق خواهند انداخت. پوتین در صورت موفقیت در انتخابات روز یکشنبه تا سال 2018 در قدرت خواهد ماند.
 

نظر شما :