ادعای دیپلمات‌های غربی درباره سایت پارچین

۱۲ اسفند ۱۳۹۰ | ۲۰:۱۷ کد : ۱۸۹۸۵۵۸ سرخط اخبار
دیپلمات‌های غربی اعلام کردند که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی معتقد است فعالیت‌های نامشخصی در سایت پارچین جریان دارد که باعث می‌شود درخواست آژانس برای بازدید از این سایت ضروری‌تر شود.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، دیپلمات‌هایی که در نشست توجیهی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) درباره برنامه هسته‌ایی ایران با حضور اعضای عالی‌رتبه آژانس از جمله "هرمان ناکارتس" بازرس اصلی آژانس شرکت داشتند گفتند که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حال بررسی این سایت از طریق تصاویر ماهواره‌ای است.

بر اساس این گزارش، یک دیپلمات حاضر در این نشست گفت: بعضی از گزارشاتی که درباره وضعیت احتمالی این سایت شنیده‌ایم بسیار نگران کننده هستند. کاملا مشخص است که ایران به این دلیل نمی‌خواهد آژانس به پارچین برود ، چون چیزی برای پنهان کردن دارد.

یک دیپلمات دیگر حاضر در این نشست به نقل از ناکارتس اعلام کرد:ممکن است فعالیت‌هایی در پارچین جریان داشته باشد و به همین دلیل ضرورت تمایل ما به رفتن به آنجا بیشتر می‌شود.

این در حالیست که پیش از این"علی اصغر سلطانیه" نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی در مصاحبه با رویترز گفته بود که ایران خواستار مذاکرات بیشتر با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

وی گفته بود: موضع ما این است که می‌خواهیم به گفت‌وگوها برای همکاری با آژانس ادامه دهیم و ما امیدواریم که این فرایند با موفقیت ادامه داشته باشد. ما به محیطی آرام نیاز داریم. یک محیط ساکت تا به کار حرفه‌ای با آژانس ادامه دهیم. 

نظر شما :