سوریه به عربستان و قطر هشدار داد

۱۲ اسفند ۱۳۹۰ | ۲۰:۱۰ کد : ۱۸۹۸۵۵۵ سرخط اخبار
سخنگوی وزارت خارجه سوریه با اشاره به دعوت عربستان و قطر برای تجهیز مخالفان سوریه به سلاح، از آنان خواست تعامل عاقلانه داشته باشند زیرا این مواضع کاملا خصمانه و علیه سوریه است.
به گزارش فارس، جهاد المقدسی در کنفرانسی خبری از سیاست عربستان و قطر علیه کشورش انتقاد کرد و آنان را به رفتار عاقلانه دعوت کرد.

به گزارش رسانه‌های سوریه، المقدسی اعلام کرد: دعوت قطر و عربستان برای تجهیز مخالفان سوریه به سلاح، اقدامی خصمانه علیه سوریه است.

سخنگوی وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: هر کس چنین فراخوان‌هایی صادر می‌کند، مسئولیت سیاسی خونریزی در سوریه را بر عهده خواهد داشت.

حمد بن جاسم نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر این  هفته در سفر به نروژ خواستار مسلح کردن معارضان سوریه برای مقابله با نظام این کشور شده بود.

پیش از او نیز سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان 24 فوریه در کنفرانس موسوم به دوستان سوریه در تونس، خواستار تجهیز مخالفان سوریه به سلاح شد و آن را ایده‌ای ممتاز توصیف کرد.

سخنگوی وزارت خارجه سوریه همچنین گفت: پاسخ سوریه به چنین فراخوان‌هایی محافظه‌کارانه است. ما از برادران خود در قطر و عربستان یا در هر کشوری دیگر می‌خواهیم که عاقلانه رفتار کنند و مخالفان را نیز بر سر عقل بیاورند و آنان را پای میز گفت‌وگو بنشانند نه اینکه آنان را مسلح کنند و خون مردم سوریه را بریزند. این کشورها مسئولیت کاملا [خونریزی‌] را تا زمانیکه از آنان حمایت می‌کنند بر عهده خواهند داشت. 

نظر شما :