بانک روسی سفارت ایران را تحریم کرد

۱۲ اسفند ۱۳۹۰ | ۲۰:۰۴ کد : ۱۸۹۸۵۵۳ سرخط اخبار
12 اسفند ماه 1390 عصر پنج شنبه مورخ 11/12/1390، بانک و ت ب 24 بطور ناگهانی اعلام داشت که تصمیم به بستن حسابهای دیپلماتها و سایر کارکنان سفارت جمهوری اسلامی ایران گرفته است، لذا دارندگان حساب می بایست تا پایان وقت اداری نسبت به بستن حساب خود اقدام نمایند، در غیر اینصورت تا ساعت 24 همان روز کلیه حسابها مسدود و موجودی آنها بلوکه خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه این درحالیست که بانک مزبور در خصوص این اقدام هیچگونه اعلان قبلی به این سفارت نداشته و قبل از پایان وقت اداری اقدام به مسدود نمودن حسابها نموده است.

چنین اقداماتی علاوه بر آنکه در مغایرت آشکار با معاهدات و کنوانسیونهای بین المللی است ، با روابط مودت آمیز دو کشور نیز همخوانی نداشته و برخلاف عرف و نزاکت بین المللی می باشد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو ضمن محفوظ دانستن حق خود جهت پیگیری موضوع، این اقدام بانک مزبور را گامی در جهت عملی ساختن تحریمهای یکجانبه، غیرقانونی و فرا سرزمینی ایالات متحده آمریکا در کشور بزرگ روسیه می داند.

البته حسن همجواری دو کشور و روابط دیرینه و مستحکم دولت و ملت ایران و روسیه فراتر از آن است که چنین رفتارهای غیر معمول و سخیفی بر آن خدشه وارد نماید.
 

نظر شما :