معاون وزیر خارجه کره شمالی به آمریکا می‌رود

۱۲ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۸:۴۶ کد : ۱۸۹۸۵۵۰ سرخط اخبار
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، ‌معاون وزیر امور خارجه کره شمالی قصد دارد طی روزهای آتی برای انجام مذاکرات غیررسمی به یکی از دانشگاه‌های آمریکایی برود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: ری یونگ هو، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی و فرستاده گروه شش جانبه مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای این کشور قرار است طی روزهای آتی از دانشگاه آمریکایی "سیراکس" در نیویورک دیدار کند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه به خبرنگاران گفت: سفر معاون وزیر امور خارجه کره شمالی که قرار بود در روز چهارشنبه هفته آتی صورت گیرد به روز جمعه هفته آینده، ‌موکول شده و وی بنا به دعوت دانشکده "مکس ول" در دانشگاه "سیراکس برای انجام مذاکرات غیررسمی به آمریکا سفر می‌کند.

ویکتوریا نولاند همچنین اعلام کرد که هیچ برنامه‌ای برای انجام دیدارهایی از جانب مقام‌های دولت آمریکا با معاون وزیر امور خارجه کره شمالی وجود ندارد.

این ملاقات پس از آن صورت می‌گیرد که پیونگ یانگ روز چهارشنبه اعلام کرد برنامه آزمایش هسته‌ای خود را به حالت تعلیق درخواهد آورد.

دولت کره شمالی همچنین انجام مذاکرات دوجانبه با آمریکا در پکن را نیز پذیرفته است.
 

نظر شما :