اقدامات دیپلماتیک و فشار اقتصادی بهترین گزینه در قبال ایران است

۱۲ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۸:۳۱ کد : ۱۸۹۸۵۴۸ سرخط اخبار
رئیس رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای در نیویورک تأکید کرد: اقدامات دیپلماتیک و فشار اقتصادی بهترین گزینه در قبال ایران است، اما [در ظاهر] باید اعلام شود که تمام گزینه‌ها از جمله گزینه نظامی علیه جمهوری اسلامی مطرح است.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه "نیویورک‌تایمز"، "شیمون پرز" در گفت‌وگو با خبرنگاران در هتلی در منهتن اعلام کرد: آمریکا باید برای ایران روشن کند که تمام گزینه‌ها همچنان مطرح است.

وی در ادامه گفت: البته در خصوص اینکه خط قرمزی که مانع از مداخله نظامی می شود، کجا باید در نظر گرفته شود، اختلافاتی وجود دارد.

پرز این اظهارات را در نیویورک و در حالی که قرار است روز یکشنبه با "باراک اوباما" رئیس‌جمهوری آمریکا دیدار و گفت‌وگو کند، مطرح کرد.

رئیس رژیم صهیونیستی همچنین گفت: ما به تعهدی شفاف و جامع نیاز داریم که تضمین کند فاجعه ایران اوضاعی غیرممکن را بوجود نخواهد آورد.

وی افزود: اگر شما بتوانید آن را با اقداماتی دیپلماتیک و اقتصادی به دست آورید، بله این بهترین راه برای شروع است. اما برای اینکه ایرانی‌ها آن را جدی بگیرند، شما باید بگویید، "آقایان، ما راهی را خواهیم آزمود که در زمان حال بهترین گزینه باشد، و در حال حاضر تمام گزینه‌ها مطرح هستند".

پرز ادامه داد: شما باید مصمم باشید و تصمیم خود را بگیرید.

بنا بر این گزارش، پس از دیدار پرز با اوباما در روز یکشنبه، "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز روز دوشنبه با رئیس‌جمهوری آمریکا دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

رئیس رژیم صهیونیستی ضمن این گفت‌وگو در خصوص مذاکرات سازش نیز گفت: من می‌توانم به شوخی بگویم که عشق و صلح همانند یکدیگرند؛ شما هیچ یک از آنها را بدست نخواهید آورد مگر اینکه چشمانتان را ببندید.

وی افزود: در شرایطی که راه‌حل های موجود به بن بست رسیده است، گزینه مذاکره مطرح نمی‌شود؛ زمانی که ما دو راه حل پیش رو داریم، زمان را تلف نمی کنیم و سعی می کنیم طرف مقابل را درباره راه حل خودمان متقاعد کنیم.

پرز همچنین در خصوص اوضاع کنونی در مصر گفت: اخوان المسلمین موفق شد اکثریت پارلمان این کشور را به خود اختصاص دهد، اما اوضاع به نفع آنها نیست. مشکل اصلی مصر و خاورمیانه، فقر است و نه سیاست.

پیش از این نیز تحلیلگر شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود: آمریکا و غرب قادر به انجام اقدام نظامی علیه ایران نیست و مقامات اسرائیل با آگاهی از این امر سعی دارند تا با مطرح کردن گزینه نظامی غرب را تحت فشار بگذارند تا تحریم‌ها علیه ایران را افزایش دهد. 

نظر شما :