موضع گیری نخست وزیر انگلیس علیه دولت سوریه

۱۲ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۸:۲۶ کد : ۱۸۹۸۵۴۷ سرخط اخبار
نخست وزیر انگلیس طی سخنانی خواستار محاسبه دولت سوریه به دلیل حوادثی که در این کشور روی داده، شد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترر، "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس روز جمعه گفت که دولت سوریه باید برای حوادثی که وی از آنها به عنوان جنایت علیه شهروندان یاد کرد، محاسبه شود.

 

سوریه از حدود یک سال پیش در برخی از شهرهای مرزی خود شاهد ناآرامی بوده است که منبع اصلی این رویدادها افراد مسلحی بودند که از سوی برخی کشورهای عربی و غربی مسلح شده اند.

 

دیوید کامرون در ادامه سخنان خود که در دومین روز نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل مطرح می‌کرد، گفت: ما باید هم اکنون شواهدی را جمع آوری کنیم تا یک روز، مهم نیست که چقدر طول بکشد، روزی خواهد آمد تا این رژیم زشت، محاسبه شود.

 

وی ادامه داد: چیزی که ما فکر می کنیم آن است که شواهد و عکس هایی ایجاد کنیم تا این رژیم مجرم را مورد محاسبه قرار دهیم و اطمینان یابیم که برای جنایت هایی که علیه مردم مرتکب شده مورد محاسبه قرار گیرد.

 

کشورهای اروپایی در حالی خواستار محاکمه سران دولت سوریه می شوند که چشم خود را بر جنایت های که رژیم آل خلیفه علیه مردم بحرین مرتکب می شوند بسته اند.

 

رژیم آل خلیفه از ابتدای آغاز انقلاب بحرین ده ها نفر از انقلابیون این کشور کوچک حاشیه خلیح فارس را به خاک و خون کشانده اند. از سوی دیگر نظامیان عربستان سعودی نیز در سرکوب مردم بحرین به کمک رژیم آل خلیفه شتافتند و تظاهرات مسالمت آمیز مردم این کشور را به خاک و خون کشاندند.

 
 

نظر شما :