ترکیه در طرح ائتلافی غرب برای حمله هوایی به سوریه

۱۲ اسفند ۱۳۹۰ | ۰۲:۳۹ کد : ۱۸۹۸۵۳۸ سرخط اخبار
یکی از کانال های تلویزیونی آمریکا مدعی شد در طرحی که از سوی پنتاگون برای خاتمه دادن به بحران سوریه آماده شده، عملیات حمله هوایی به خاک سوریه به نیروی هوایی ائتلافی غرب و ترکیه واگذار شده است.

به گزارش دفتر خبرگزاری فارس در ترکیه، در حالی که در روزهای اخیر بحث پیرامون مداخله نظامی در سوریه برای پایان دادن به بحران در این کشور بالا گرفته و برخی کشورهای مرتجع عرب در منطقه مانند قطر و عربستان سعودی خواهان مسلح سازی مخالفان سوری شده اند، سی ان ان از طرحی که از سوی پنتاگون برای مداخله نظامی در سوریه تهیه شده و در آن موارد و احتمالات بسیاری پیش بینی شده خبر داد.

در همین راستا پایگاه اینترنتی دبکافایل که به نزدیکی با محافل اطلاعاتی رژیم صهیونیستی شناخته می شود، نیز نوشت که اوباما رئیس جمهور آمریکا فعلا با اجرای این طرح مخالفت کرده، ولی اگر اقدامات دیپلماتیک در مورد سوریه به نتیجه نرسد، احتمال دارد که طرح مذکور مجددا مورد بررسی قرار گیرد.

بر اساس این طرح و در چارچوب مداخله نظامی در سوریه قرار است منطقه ای امن در مرز ترکیه با سوریه از طرقوش تا ادلیب که حماء و حمص را نیز دربرگیرد تشکیل شود و از جمعیتی حدود یک چهارم جمعیت سوریه (5.5 میلیون نفر) که در این منطقه امن (حدود 46 هزار کیلومتر مربع) قرار می گیرند، حفاظت شود. در این طرح تنها عملیات هوایی علیه سوریه پیش بینی شده و قرار نیست که نیروی زمینی وارد خاک سوریه شده و درگیر شود. عملیات هوایی علیه سوریه نیز با مشارکت جنگنده های آمریکا، ترکیه، فرانسه، ایتالیا و انگلیس صورت گرفته و برای حملات هوایی علیه سوریه از پایگاه آمریکایی انجیرلیک در ترکیه و پایگاه های هوایی دیاربکر ترکیه و لیماسال قبرس استفاده می شود.

تاکنون هیچ مقامی در آنکارا این خبر را تکذیب نکرده است.
 

نظر شما :