کمک 100 میلیون دلاری لیبی به مخالفان سوری

۱۱ اسفند ۱۳۹۰ | ۲۳:۲۵ کد : ۱۸۹۸۵۳۴ سرخط اخبار
دولت لیبی از کمک 100 میلیون دلاری به مخالفان سوری و افتتاح یک دفتر یرای آنها در «طرابلس» خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «محمد الحریزی» سخنگوی شورای ملی انتقالی لیبی گفت: دولت لیبی در راستای حمایت از مخالفان سوری کمک های بشردوستانه به میزان 100 میلون دلار به آنها ارائه می دهد.

الحریزی افزود: دولت لیبی به مخالفان سوری اجازه می دهد که برای خود در طرابلس پایتخت این کشور دفتر افتتاح کنند.

سخنگوی شورای ملی انتقالی لیبی در پاسخ به این پرسش که دولت لیبی با وجود مشکلات فراوان و نیازش به پول برای بازسازی کشور آیا توانایی آن را دارد که چنین کمکی به مخالفان سوری بکند، گفت:مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

با وجود این وی تصریح کرد که هنوز مشخص نشده کمک های بشردوستانه لیبی به مخالفان سوری که شامل دارو و مواد غذایی است، چگونه به دست آنها می رسد.

دفتر نخست وزیری لیبی نیز اعلام کرد با همکاری سازمان کمک های بشردوستانه لیبی و صلیب سرخ این کشور چگونگی تحویل کمک ها به مخالفان سوری مشخص می شود. این دفتر از مردم لیبی خواست کمک های خود به مخالفان سوری را جمع آوری کنند.

دولت لیبی یکی از کشورهایی که ماه اکتبر «شورای ملی»مخالفان سوری را به عنوان نماینده رسمی مردم سوریه به رسمیت شناخت و ماه گذشته نیز کاردار و کارمندان سفارتخانه سوریه را در اعتراض به خشونت ها در این کشور از خاک خود اخراج کرد. هفته جاری نیز هیئتی از مخالفان سوری از طرابلس دیدن کرده بودند.
 

نظر شما :