اسرائیل از ترس موشک های ایران پناهگاه احداث می کند

۱۱ اسفند ۱۳۹۰ | ۲۲:۳۵ کد : ۱۸۹۸۵۳۲ سرخط اخبار
طی روزهای اخیر، به همان نسبت که ادبیات مقامات رژیم صهیونیستی نسبت به ایران حالت خصمانه تری به خود می گیرد و این مقامات و رسانه های این رژیم از حمله پیش دستانه به تأسیسات هسته ای ایران دم می زنند، هراس از حمله تلافی جویانه ایران نیز در داخل این رژیم  افزایش پیدا می کند.

به گزارش «تابناک»، هراس اسرائیلی ها از موشک های ایران تا حدی افزایش یافته که آن ها را واداشته برای تأمین امنیت خود به ساختن پناهگاه در تل آویو روی بیاورند.

روزنامه «واشنگتن پست» امروز در همین رابطه گزارش داد رژیم صهیونیستی در زیر میدانی در مجاورت ساختمان تئاتر «هابیما» در تل آویو، مشغول ساخت بنای بزرگی است که از آن به عنوان پیشرفته ترین پناهگاه ضدبمب این رژیم یاد می شود.

این پناهگاه که 4 طبقه زیرزمین قرار داشته و گنجایش 2000 نفر را دارد، بخشی از زیرساخت دفاعی جدید تل آویو است. مقامات شهری تل آویو طی ماه های گذشته پناهگاه ها و سرویس های اضطراری متعددی را در تل آویو بنا کرده اند تا در زمان وقوع تنش احتمالی با ایران و یا حمله موشکی گروه های فلسطینی از آن استفاده شود.

بر اساس تمهیدات جدید این مقامات، چندین پناهگاه ضدحملات هوایی در تل آویو احداث شده و آپارتمان های جدید باید مجهز به اتاق های ضدبمب باشند.

با این حال، واشنگتن پست به این نکته اشاره می کند که در صورت حمله رژیم صهیونیستی به ایران، پاسخ ایران بسیار شدیدتر از آنی خواهد بود که معمولاً تصور می شود. در این مطلب با اشاره به اینکه تل آویو قبلاً در سال 1991 تجربه حمله موشکی از سوی عراق را داشته، اذعان شده که مورد ایران با عراق متفاوت است.

در این رابطه، به سخنان «موشه تیومکین»، از اعضای شورای شهر تل آویو اشاره شده که می گوید: «من بر این باورم که ما این بار تنها در مورد 40 راکت صحبت نمی کنیم. این بار تعداد بسیار بسیار بیشتر خواهد بود». واشنگتن پست همچنین به مخالفت بسیاری از مقامات امنیتی سابق رژیم صهیونیستی با حمله به ایران اشاره می کند.

به این ترتیب، گویا مقامات رژیم صهیونیستی بیش از هر کس دیگر به پیامدهای اقدام احتمالی خود در تهاجم به ایران آگاهند و می دانند در صورت انجام هرگونه عمل غیرعاقلانه، با پاسخ کوبنده و نابودکننده ایران مواجه خواهند شد.
 

نظر شما :