قدرت انتقام‌گیری ایران را دست‌کم نگیرید!

۱۱ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۵:۴۹ کد : ۱۸۹۸۵۲۵ سرخط اخبار
مقامات آمریکایی که به بررسی پاسخ های احتمالی ایران نسبت به حمله نظامی رژیم صهیونیستی پرداخته‌اند، بر این باورند بر خلاف آنچه اسرائیلی‌ها می‌پندارند، پاسخ ایران به شدت قوی و گسترده خواهد بود.

به گزارش «تابناک»، از سخنان برخی مقامات بلندپایه نظامی ایالات متحده و نیز تحلیلگران این کشور، چنین برمی‌آید که نگرانی آنها از واکنش ایران به حمله احتمالی رژیم صهیونیستی افزایش یافته است؛ واکنشی که به بیان آنها، از حمله نظامی به رژیم صهیونیستی تا حمله به اهداف آمریکایی در نقاط گوناگون جهان را شامل می‌شود.

در همین باره، روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز»، در قالب گزارشی به دیدگاه‌های گوناگون درباره این موضوع اشاره کرده است.

در این مطلب با اشاره به اینکه در صورت حمله، ایران نخواهد گذاشت جنگ در مرزهای خودش محدود بماند، نقل قولی از ژنرال «جیمز کاترایت»، معاون پیشین ستاد ارتش آمریکا را مطرح کرده که می‌گوید: «ایرانی‌ها استاد کنترل اوج‌گیری منازعات هستند».

تحلیلگر نیویورک تایمز، با بیان اینکه هم‌اکنون محافل تحلیلی ایالات متحده به شدت درگیر گمانه‌زنی درباره سناریوهای موجود در مورد واکنش‌های ایران هستند، اظهار می‌دارد: با توجه به دشواری پیش‌بینی شرایط آتی، بحث حمله از سوی ایالات متحده مطرح نیست و این مقامات رژیم صهیونیستی هستند که بر این موضوع پافشاری دارند.

وی همچنین به این نکته اشاره کرده که دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا، هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه ایران به دنبال سلاح هسته‌‌ای باشد، به دست نیاورده‌اند. به این ترتیب، اصولاً ضرورت اقدام نظامی از سوی آمریکا منتفی است.

با این حال، از این گزارش چنین برمی‌آید که ترس از انتقام‌جویی ایران، کم کم در میان مقامات رژیم صهیونیستی نیز ریشه می‌دواند.

تحلیلگر نیویورک تایمز در پایان، با اشاره به نظر برخی دیگر از تحلیلگران، این نکته را یادآور می‌شود که ایران افزون بر اقدام متقابل نظامی علیه رژیم صهیونیستی، از همه ابزارهایش در منطقه، از جمله گروه‌های همسو استفاده خواهد کرد و دامنه اقداماتش حتی اروپا را هم در بر خواهد گرفت.

به این ترتیب، گویا غربی‌ها اکنون بیش از همیشه به واقعی بودن توان نظامی و نیز برنامه‌ریزی استراتژیک جمهوری اسلامی ایران پی برده و دریافته‌اند که اظهارات مقامات نظامی کشورمان، چیزی بیش از حرف است و در میدان عمل نیز قابلیت پیاده شدن خواهد داشت.
 

نظر شما :