گزارش آمانو درباره اهداف مذاکرات ایران و آژانس متوازن نبود

۱۰ اسفند ۱۳۹۰ | ۲۱:۵۶ کد : ۱۸۹۸۵۱۰ سرخط اخبار

نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اشاره به نشست توجیهی آژانس گفت که آژانس درباره ابعاد و اهداف دو دور مذاکرات هیات آژانس در تهران به طور متوازن و کامل گزارش نکرده است.

علی‌اصغر سلطانیه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به نشست توجیهی عصر روز چهارشنبه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران گفت: در این نشست معاون مدیرکل درباره گزارش ایران توضیحاتی را ارایه و به برخی سوال‌های سفرای حاضر در این نشست پاسخ داد.

وی با اشاره به سخنانش در این نشست تصریح کرد: در این نشست ضمن پاسخ و ارایه توضیح به برخی سوال‌ها، مواضع ایران در بحث هسته‌یی مورد تاکید قرار گرفت.

سلطانیه افزود: در این نشست بر این‌ مطلب که در گزارش اخیر آژانس درباره ایران در رابطه با مذاکرات ایران و آژانس در تهران به طور کامل و متوازن گزارش نشده است، تاکید شد. هم‌چنین اعلام شد که در این گزارش در رابطه با دسترسی‌ هیات آژانس به برخی مکان‌ها خلاف واقع گزارش شده است. اصل مذاکره ایران و آژانس برای رسیدن به توافق بر سر چارچوبی برای حل ابهامات بوده است نه برای بازرسی و بازدید.

نماینده ایران در آژانس گفت: هر نوع دسترسی بازرسان به محل‌های مورد نظرشان به توافق بر سر چارچوبی مشخص منوط است که در آن انتظارات و تعهدات دو طرف لحاظ شده باشد.

وی اظهار کرد: در این نشست هشدار دادیم که هر وقت ایران گام مثبتی را برای همکاری بیش‌تر با آژانس بر می‌دارد برخی کشورها با صدور بیانیه و موضع‌گیری‌های منفی این روند را مخدوش می‌کنند، این کشورها باید به این رفتار غیرسازنده پایان دهند تا ایران و آژانس به طور حرفه‌ای به روابط خود ادامه دهند.

به گزارش ایسنا،‌ نشست توجیهی آژانس درباره ایران امروز (چهارشنبه) پشت درهای بسته برگزار شد.

اولین نشست فصلی شواری حکام در 2012 دوشنبه آینده (15 اسفند) به مدت یک هفته آغاز به کار می‌کند.



نظر شما :