در مورد حمله به ایران توصیه‌ای به اسرائیل نکرده‌ام

۱۰ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۵:۵۹ کد : ۱۸۹۸۴۹۵ سرخط اخبار

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا که پیشتر در مصاحبه با یک شبکه آمریکایی اقدام نظامی علیه ایران را بی‌تدبیری دانسته بود، تأکید کرد که به هیچ عنوان به مقامات این رژیم برای حمله به ایران توصیه نکرده است.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، ژنرال "مارتین دمپسی" روز گذشته به یک هیأت سنا اعلام کرد که به رژیم صهیونیستی برای انجام اقدام نظامی علیه برنامه هسته‌ای ایران مشاوره نداده است و به آنها در این مورد توصیه نکرده است.

وی با اشاره به سفر اخیر خود به تل‌آویو که یک ماه پیش صورت گرفت، اعلام کرد: ما در خصوص زمان و مسئله زمان صحبت کردیم.

وی با اشاره و تأکید بر این امر که ایران یک بازیگر عاقل و خردمند است، گفت که نمی شود با دادن برچسب غیرمنطقی به رقبای بالقوه خود، آنها را دست کم بگیریم. 

اوایل ماه جاری میلادی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در مصاحبه با شبکه "سی ان ان" اعلام کرد که اقدام نظامی رژیم صهیونیستی علیه تأسیسات هسته‌ای ایران عاقلانه نیست و به بی‌ثباتی منتهی می‌شود و همچنین اهداف بلندمدت رژیم صهیونیستی را محقق نمی‌کند.

وی در اظهاراتی متناقض گرچه حمله به ایران را نوعی بی‌تدبیری دانسته بود، گزینه نظامی آمریکا علیه ایران را غیرممکن ندانست.

در شرایطی که ایران همواره در زمینه برنامه هسته‌ای خود با آژانس و جامعه بین‌الملل همکاری دارد و اخیراً نیز آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا اعتراف کردند که ایران بمب نمی‌سازد، آمریکا و بسیاری از همپیمانان این کشور در تلاش هستند تا با اعمال فشار کشورمان را مجبور کنند تا برنامه کاملاً صلح‌آمیز هسته‌ای خود را کنار بگذارد.

رژیم صهیونیستی که خود حاضر به پیوستن به پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای نیست و هزاران زرادخانه هسته‌ای دارد، ایران را به دنبال کردن برنامه تسلیحاتی هسته‌ای متهم می‌کند و به دنبال فضاسازی علیه ایران برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران است.



نظر شما :