ممکن است بشار اسد جنایتکار جنگی باشد!

۱۰ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۵:۵۷ کد : ۱۸۹۸۴۹۴ سرخط اخبار

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد که با توجه به تعاریف حقوقی از "جنایتکار جنگی"، این احتمال وجود دارد که رئیس‌جمهور سوریه جنایتکار جنگی باشد.

به گزارش فارس به نقل از راشاتودی،  با جنایتکار جنگی خوانده شده اسد از سوی آمریکایی‌ها و تقاضای فرانسوی‌ها برای تعقیب قضایی وی، به نظر می‌رسد که غرب ادبیات خود را علیه سوریه تشدید کرده است.

بنابراین گزارش، هیلاری کلینتون ضمن بیان جملات ابهام‌برانگیز فوق، از تقاضای پیگرد اسد در دادگاه‌های بین‌المللی پرهیز کرد. آلن ژوپه، وزیر خارجه فرانسه روز دوشنبه مدعی شده بود که رئیس‌جمهور سوریه باید در دادگاه بین‌المللی محاکمه شود.

ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه بریتانیا نیز چندی پیش ضمن ابراز تعجب از خشونت‌ها در سوریه بر عدم قصد کشورش بر دخالت نظامی در سوریه تاکید کرده بود.

خبرنگار راشاتودی در واشنگتن بر این باور است که سخنان کلینتون، به منزله چراغ سبزی به شورشان سوری است تا به نبرد خود علیه حکومت مرکزی ادامه دهند. سوریه یازده ماه است که در گیر بحران داخلی است و گفته می‌شود بیش از 7500 نفر در این بحران جان خود را از دست داده‌اند.

در حالی که غرب از شورشیان سوریه حمایت می‌کند، کشورهایی چون روسیه و چین با وتوی قطعنامه‌های شورای امنیت علیه سوریه، حمایت خود را از حکومت مرکزی این کشور ابراز داشته‌اند. دولت سوریه نیز بر این باور است که شورشیان از خارج مورد حمایت دولت‌های غربی و عربی قرار دارند.



نظر شما :