تاریخ محاکمه بن‌علی مشخص شد

۱۰ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۵:۵۴ کد : ۱۸۹۸۴۹۰ سرخط اخبار

 

خبرگزاری فارس: محاکمه دیکتاتور تونس به 2 فروردین موکول شد

یک منبع قضایی آگاه تونسی از تعویق محاکمه دیکتاتور فراری تونس و 40 نفر از مقامات مسئول رژیم سابق این کشور به 21 مارس برابر با 2 فروردین خبر داد.

 

 به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، یک منبع قضایی تونسی اعلام کرد که دادگاه نظامی تونس محاکمه "زین العابدین بن علی"، دیکتاتور مخلوع و فراری این کشور و 40 نفر از مسئولان رژیم وی را به 21 مارس برابر با 2 فروردین سال آینده موکول کرد.

این افراد به اتهام دست داشتن در کشتار 43 معترض تونسی و مجروح کردن 97 نفر دیگر در جریان انقلاب تونس محاکمه خواهند شد.

در صورتی‌که اتهام این افراد توسط دادگاه نظامی تونس به اثبات برسد، بن علی و برخی از مسئولان رژیم دیکتاتوری وی از جمله "احمد فریاع" و "رفیق الحاج قاسم" وزیران داخلی سابق این رژیم به اعدام محکوم خواهند شد.

پس از شعله‌ور شدن آتش انقلاب مردمی تونس دیکتاتور مخلوع این کشور 14 ژانویه 2011 پس از 23 سال حکومت به همراه خانواده خود به عربستان سعودی گریخت.

با وجودی که دولت جدید تونس بارها از عربستان سعودی خواستار تحویل بن علی شده است، اما مقامات سعودی تاکنون درخواست همتایان تونسی خود را بی‌پاسخ گذاشته‌اند.

این درحالی است که دومین محموله کمک‌های عربستان سعودی شب گذشته وارد تونس شد. این کمک‌ها به دستور عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و با هدف مقابله با موج سرما در تونس صورت می‌گیرد و این بخش از کمک‌ها 108 تن مواد غذایی، دارویی، پتو و لباس‌های زمستانی را شامل می‌شود. روابط عربستان سعودی و تونس اخیرا با سفر "حمادی الجبالی"، نخست وزیر موقت تونس به ریاض وارد مرحله‌ جدیدی شده است.



نظر شما :