انشقاق در صفوف مخالفان سوریه

۰۹ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۷:۱۱ کد : ۱۸۹۸۴۶۴ سرخط اخبار

منابع خبری از بروز انشقاق در صفوف مخالفان نظام سوریه به علت اختلاف نظرهای شدید بین آنها و شکست های پی درپی خبر دادند.

به گزارش العالم به نقل از پایگاه اینترنتی " میدل ایست آن لاین "، تعدادی از اعضای برجسته شورای موسوم به شورای ملی مخالفان سوریه روز یکشنبه با اعلام جدایی از این شورا، گروه دیگری را به نام "گروه فعالیت ملی سوریه" تشکیل دادند.

برپایه این گزارش، دست کم بیست نفر از 270 عضو شورای ملی مخالفان سوریه که سال گذشته در شهر استانبول ترکیه تاسیس شد، از اقدام خود در تشکیل گروه فعالیت ملی سوریه خبر دادند.

میدل ایست آن لاین نوشت: ریاست این گروه جدید را " هیثم المالح " برعهده دارد که وکیل و قاضی سابق است که اوایل روی کار آمدن خاندان اسد در سال 1970 در برابر آنان مقاومت کرد.

این گزارش افزود: کمال اللبوانی از دیگر سرکردگان مخالفان است که به گروه جدید پیوسته است. او قبلا" به مدت شش سال درحبس بوده و در ماه دسامبر آزاد شد.

کاترین التللی وکیل فعال در زمینه حقوق بشر، فواز تللو از مخالفان سوری مرتبط با ارتش موسوم به ارتش آزاد سوریه و ولید البنی از جمله افراد دیگری هستند که از شورای ملی مخالفان جدا شده و به گروه جدید ملحق شده اند.

این گروه در بیانیه ای به تشریح علت جدایی خود از شورای ملی مخالفان پرداخت و اعلام کرد: " با وجود گذشت چند ماه از تشکیل شورای ملی مخالفان سوریه به نتایج خوشایندی دست یافته نشده است به طوری که دفاتر اجرایی فعال نشده اند وخواسته های انقلابیون در داخل برآورده نشده است".

در این بیانیه همچنین به ناکامی مخالفان نظام سوریه و شکست آنها اشاره شده و آمده است: " برای ما روشن شده است که شیوه فعالیت سابق بی فایده است لذا تصمیم گرفتیم که یک گروه فعالیت ملی را با هدف تقویت تلاش ملی به منظور سرنگونی نظام با همه وسایل و امکانات موجود از جمله حمایت از ارتش آزاد سوریه تشکیل دهیم؛ ارتشی که درحال بیشترین بار را متحمل می شود".

این بیانیه در تونس صادر شد که نشست موسوم به دوستان سوریه هفته گذشته با مشارکت نمایندگانی از کشورهای عربی و غربی برای اتخاذ تصمیم علیه نظام سوریه برگزار شد؛ نشستی که نتیجه ای در برنداشت و شکست دیگری را به مخالفان نظام سوریه تحمیل کرد.



نظر شما :