هشدار رئیس شورای انتقالی نسبت به تجزیه لیبی

۰۹ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۵:۳۵ کد : ۱۸۹۸۴۵۳ سرخط اخبار

در حالی که رئیس شورای ملی انتقالی لیبی نسبت به تجزیه این کشور به فدرال‌های مختلف هشدار داد، سازمان ملل متحد اعلام کرد درگیری‌های قبیله‌ای در جنوب شرق لیبی تاکنون دست کم 100 کشته در پی داشته است.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی العرب آنلاین، "مصطفی عبدالجلیل" روز گذشته و در سخنانی خطاب به مردم لیبی گفت: ما نسبت به تجزیه کشور به فدرال‌های کوچک و قبیله‌ای هشدار می‌دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه از انقلابیون لیبی می‌خواهیم به نهادهای دولتی در کشور ملحق شوند، افزود: تا پیش از این شورای انتقالی از آن بیم داشت که لیبی به سه کنفدرال تجزیه شود، اما اکنون بیم آن می‌رود که این کشور به شهرها و روستاها و قبیله‌های مختلف تجزیه شود.

عبدالجلیل همچنین گفت: از انقلابیون لیبی می‌خواهیم به اهداف و خواسته‌های انقلاب توجه کنند و برای پایان دادن به این بیم و نگرانی‌ها به وزارت داخلی و وزارت دفاع ملحق شوند.

از جهت دیگر نهادها و آژانس‌های وابسته به سازمان ملل متحد با صدور بیانیه مشترکی اعلام کردند که درگیری‌های دو هفته اخیر قبایل جنوب شرق لیبی دست کم 100 کشته بر جای گذاشته و باعث آوارگی هزاران نفر شده است.

این بیانیه تاکید می‌کند که جنوب شرق لیبی همچنان شاهد تنش و درگیری بین قبایل مختلف این کشور است و این درگیری‌ها موجب مهاجرت نیمی از ساکنان شهر الکفره شده است.

درگیری میان قبایل التبو و الزوی در الکفره از 12 فوریه در جنوب شرقی لیبی آغاز شد که در نهایت با ورود واحدهایی از نظامیان لیبی به این شهر به پایان رسید، اما پس از ربوده شدن مجروحان قبیله التبو از بیمارستان این شهر توسط افراد مسلح و انتقال آنها به طرابلس درگیری‌ها در این شهر دوباره از سر گرفته شد.

شهر کفره با 40 هزار نفر جمعیت در جنوب شرقی لیبی در مرز چاد، سودان و مصر قرار دارد و نقطه‌ای مهم راهبردی برای عبور قاچاقچیان در صحرا به شمار می‌رود.



نظر شما :