سفیر جدید اسرائیل در مصر رسما کار خود را آغاز کرد

۰۹ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۴:۰۲ کد : ۱۸۹۸۴۴۶ سرخط اخبار

سفیر جدید رژیم صهیونیستی در مصر با آغاز به کار رسمی خود عنوان داشت که تمام تلاشش را برای بهبود روابط دو جانبه و تقویت همکاری‌ها میان تل‌آویو و قاهره به کار خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از رادیو سوای آمریکا، وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که "یاکوف عمیتای"، نخستین سفیر این رژیم در مصر از زمان سقوط حسنی مبارک، رئیس جمهور سابق مصر رسما کار خود را آغاز کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: عمیتای استوارنامه خود را به محمد حسین طنطاوی، رئیس شورای عالی نیروهای مسلح مصر تحویل داد.

عمیتای نیز عنوان داشت: تمام تلاش خود را برای تقویت روابط میان تل‌آویو و قاهره و پیشبرد همکاری‌های دو جانبه به کار می‌گیرند.

در بیانیه وزارت خارجه رژیم صهیونیستی آمده است: عمیتای و طنطاوی بر اهمیت معاهده صلح میان اسرائیل و مصر و همکاری‌های دو جانبه تاکید کردند.

عمیتای جانشین اسحاق لوانون، سفیر سابق رژیم صهیونیستی در مصر به شمار می‌آید که قاهره را در ماه سپتامبر به دنبال حمله تظاهرکنندگان مصری به سفارتخانه اسرائیل در اعتراض به کشته شدن سربازهای مصری توسط نیروهای اسرائیلی ترک کرد.

سفیر جدید رژیم صهیونیستی در مصر پیشتر به عنوان سفیر این رژیم در آمریکا در سال‌های 1989 تا 1993 فعالیت کرده است.

وی همچنین سفیر رژیم صهیونیستی در اتیوپی نیز بوده است.

بسیاری از مسئولان این رژیم به دنبال سقوط نظام حسنی مبارک نگرانی خود را نسبت به تیره شدن روابط دو جانبه ابراز کرده بودند و تعیین این سفیر جدید از سوی آنها گامی برای بهبود روابط به شمار می‌آید.



نظر شما :