اتحادیه اروپا مخالفان سوریه را به رسمیت شناخت

۰۹ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۳:۵۴ کد : ۱۸۹۸۴۴۴ سرخط اخبار

نمایندگان اتحادیه اروپا پس از تشکیل نشست در بروکسل برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه دولت سوریه، در اقدامی "شورای ملی سوریه" را بعنوان نمایندگان قانونی مردم سوریه به رسمیت شناخت.

به گزارش فارس به نقل از شبکه روسی "راشاتودی"، نمایندگان اتحادیه اروپا در اقدامی پس از آنکه در "بروکسل" پایتخت بلژیک گرد هم آمده بودند تا تحریم‌های بیشتری را علیه دولت سوریه به تصویب درآوردند، "شورای ملی سوریه" را به بعنوان "مخالفان رسمی" به رسمیت شناختند.

"آلن ژوپه" وزیر خارجه فرانسه به خبرنگاران اعلام کرد که گروههای دیگری در سوریه وجود دارند که مخالف دولت "بشار اسد" رئیس‌جمهوری سوریه هستند که باید با یکدیگر متحد و سازماندهی شوند.

اتحادیه اروپا تمامی تلاش خود را به کار گرفته تا از استراتژی اعمال فشار اقتصادی و سیاسی علیه دولت سوریه استفاده کند تا بشار اسد را وادار به کناره‌گیری از قدرت کند و به همین دلیل غرب تا حد ممکن از مخالفان و گروههای مسلح سوریه دفاع می‌کند.

اتحادیه اروپا در حالی سوری‌های خارجی نشین را به رسمیت شناخته که این افراد معتقدند که غرب باید از اقدام نظامی علیه دولت سوریه استفاده کرده و اسد را وادار به استعفا کند اما مخالفان سوری که داخل خود کشور سوریه به سر می‌برند با هرگونه دخالت کشورهای خارجی در امور داخلی این کشور به شدت مخالف هستند و به همین منظور غرب از به رسمیت شناختن سوری‌های داخلی نشین خودداری می‌کند.

"جهاد المقدسی" سخنگوی وزارت خارجه سوریه در واکنش به این اقدامات غرب در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد که مسلح کردن مخالفان سوریه یک اشتباه بزرگ است که نتیجه معکوس خواهد داشت. غرب تلاش می‌کند به دلایل ژئوپالتیکی سوریه را بی‌ثبات کند.

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا  روز گذشته در پایان نشستی در بروکسل در راستای تشدید فشارها بر دولت دمشق، تحریم‌های جدید را علیه سوریه اعمال کردند.

بر اساس این گزارش، این فشارها شامل اعمال تحریم بر برخی از مسئولان دولت "بشار اسد" رئیس‌جمهور سوریه از طریق مسدود کردن دارایی‌های آنها و اعمال تحریم بر بانک مرکزی این کشور است.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا همچنین در راستای اعمال فشار بر دمشق، خرید هرگونه طلا، فلزات باارزش و الماس از سوریه و پرواز هواپیماهای خطوط هوایی سوریه به کشورهای عضو اتحادیه اروپا را ممنوع اعلام کردند.

این دوازدهمین سری تحریم‌های اعمال شده بر شخصیت‌های و شرکت‌های سوری است که مسدود شدن اموال و دارایی‌های آنها و ممنوعیت صدور روادید برای سفر آنها به کشورهای اروپایی را شامل می‌شود.



نظر شما :