انتقال منافقین به لیبرتی با تصمیم ایرانی‌ها بوده!

۰۸ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۵:۴۳ کد : ۱۸۹۸۴۱۹ سرخط اخبار

معاون نخست‌وزیر عراق با اشاره به تصمیم انتقال 400 تن از ساکنان پادگان اشرف به کمپ لیبرتی واقع در غرب بغداد مدعی شد که این تصمیم از سوی ایرانی‌ها اتخاذ شده است نه عراقی‌ها.

به گزارش ایسنا صالح المطلق با صدور بیانیه‌ای، اجرای توافقنامه ژنو در بررسی وضعیت پناهندگان ایرانی موجود در عراق را خواستار شد.

مطلق با بیان این ادعا که پناهندگان ایرانی موجود در پادگان اشرف (اعضای گروهک تروریستی منافقین) از وضعیت انسانی دشواری برخوردارند که سازمان ملل باید در این‌باره به ایفای نقش بپردازد.

به گزارش خبرگزاری سومریه نیوز عراق، وی ادامه داد که "انتقال اجباری ساکنان اشرف مخالف با تصمیمات سازمان ملل است و امیدواریم که سناریوی حمله به اردوگاه اشرف که سال گذشته انجام شد و تعدادی کشته و زخمی بر جای گذاشت، تکرار نشود.

وی با طرح این سوال که چه نیازی برای انتقال این افراد از این اردوگاه به اردوگاه دیگر بدون فراهم کردن وسایل مناسب برای زندگی وجود دارد، اجرای توافقنامه ژنو در بررسی اوضاع این افراد از این لحاظ که مشمول قوانین بین‌المللی هستند را خواستار شد.

این ادعا و حمایت صالح المطلق از گروهک منافقین در حالی است که تمامی نهادهای عراقی این گروهک را به دلیل انجام جنایات مستمر علیه مردم عراق گروهکی تروریستی می‌دانند و اخراج فوری آنها را از خاک کشورشان خواستارند.



نظر شما :