مدرکی در نظامی بودن برنامه هسته ای ایران وجود ندارد

۰۸ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۴:۰۶ کد : ۱۸۹۸۴۰۸ سرخط اخبار
'استوارت لیتل وود' نویسنده انگلیسی در مقاله ای از سخنان اخیر ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس در مورد ایران انتقاد کرد و گفت :هیچ مدرکی در رابطه با تسلیحات هسته - ای تهران وجود ندارد.
لیتل وود در مقاله ای که در هفته نامه الاهرام منتشر شد ، بابیان اینکه وزیر خارجه انگلیس قبل از هر عملی خوب فکر کند، افزود: چرا ویلیام هیگ می گوید، ایرانی ها 'به طور آشکارا برنامه تسلیحات هسته ای شان را ادامه می دهند؟، در حالی که مدرکی در این رابطه وجود ندارد.
چرا وی می گوید، 'ایران با دامن زدن به مسابقه تسلیحات هسته ای تهدید می کند'، در حالی که اسراییل قبلا منطقه را با زرادخانه اتمی اش بی ثبات کرده است.
هیگ با توجه دادن به برنامه ی هسته ای ایران و ادعای اینکه وضعیت فعلی 'خطرناکترین دور اشاعه هسته ای را از زمان اختراع تسلیحات اتمی' نشان می دهد، مزخرف است.
در واقع، اسراییل سومین یا چهارمین قدرت هسته ای بزرگ دنیا و تنها قدرت هسته ای در خاورمیانه است، اما سیاستمداران شجاع ما جرات ندارند حتی محرمانه در مورد این حقیقت حرفی بزنند چه رسد به اینکه از آن انتقاد کنند.
اسراییل تنها (رژیم ) منطقه است که عضو پیمان منع گسترش هسته ای (ان پی تی) نیست در حالی که ایران عضو آن می باشد.
تل آویو معاهده جامع منع آزمایش هسته ای را امضا کرده اما آن را مورد تایید قرار نداده است. اسراییل همچنین کنوانسیون تسلیحات سمی و بیولوژیکی را امضا نکرده است. به علاوه تل آویو کنوانسیون تسلیحات شیمیایی را امضا کرده اما آن را تصویب نکرده است.

لیتل وود اضافه کرد: آیا کسی از انتشار گزارش هایی در مورد هدف قرار گرفتن شهرهای اروپایی شگفت زده می شود؟
در مقابل این پیش زمینه، دشوار است درک کنیم که موضع تهاجمی هیگ علیه ایران به چه نحو مطابق با منافع ملی انگلیس یا کشور دیگری به غیر از اسراییل است.
اگر هدف هیگ کمک به حفظ توازن نیرو در خاورمیانه است، پس وی باید در مورد عقلانیت این مساله که یک رژیم سرکش (اسراییل) نیروی مسلط نظامی باقی می ماند، توضیح دهد.
هیگ و کامرون با شوق و ذوق به جنگ عراق رای مثبت دادند و ما به تبعات آن بر زندگی مردم و زیان جبران ناپذیرش بر این کشور و همچنین بر وجهه ی انگلیس واقف هستیم

 

نظر شما :